• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Nu har jag lagt in foto på Liten! Kan ni inte se foto så hojta så lägger jag till er i adressboken!

Det är ingen tvekan om att det är en kille. Allt såg jättebra ut! Mina värden är tipptopp o har gått ner 1 kg till....bara det går på rätt håll.

Nu mååååååste jag luncha.....*knoooooorrr*

• passionsblomman

Inatt låg jag vaken helt och totalt onödigt länge, bara för att jag fastnade i en bok. Jag hade lånat och nu läst ut "Felicia försvann", den uppmärksammade berättelsen av Anna Wahlgrens dotter. Det var ju inte en så rolig berättelse.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru sy
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-19 11:57:07 följande:
    Nu har jag lagt in foto på Liten! Kan ni inte se foto så hojta så lägger jag till er i adressboken!

Det är ingen tvekan om att det är en kille. Allt såg jättebra ut! Mina värden är tipptopp o har gått ner 1 kg till....bara det går på rätt håll.

Nu mååååååste jag luncha.....*knoooooorrr*
    Jag kunde se liten!! Så underbart att allt ser bra ut! Så det är en liten lillebror, så härligt!!
  • passionsblomman
    passionsblomman skrev 2012-04-19 11:58:50 följande:
    Inatt låg jag vaken helt och totalt onödigt länge, bara för att jag fastnade i en bok. Jag hade lånat och nu läst ut "Felicia försvann", den uppmärksammade berättelsen av Anna Wahlgrens dotter. Det var ju inte en så rolig berättelse.
    Och apropå den, så läste jag lite på nätet, och ramlade över den här bloggen:

http://petrakrantzlindgren.wordpress.com/2012/03/21/jag-litade-mer-pa-anna-wahlgren-an-pa-mig-sjalv/

Just hennes inlägg om AW var ju intressant i sig, men sedan astnade jag i hennes övriga texter under andra flikar också. Där finns en röd tråd i fråga om att vara förälder och människa som jag känner att jag själv tänkt många gånger. Läsvärt, tyckte jag.
  • Norrskensflamman

EA: Håller tummarna jättehårt och knäpper händerna!!! Åh vad spännande... och ååååh vad jag vill att det ska gå vägen denna gång!!

Heloise: Storbamsekramen!! Förstår din oro, men jag hoppas verkligen att den är obefogad. Se till att du får hjälp nu med så mycket som möjligt så du vår lite vila. Så jobbigt när E sover så hattigt också...

*vinkar till September*

INgis: En kille ♥ så himla  underbart.... Ser honom på skärmen! Iiiiihhhhhhh

Blomman; fasiken vad du är duktig med motionen. Önskar jag vore en tiondel så aktiv som du är...

Och hon Petras logg har jag nog tipsat här om för ett tag sen. Jag tycker den är otroligt bra och intressant. Följer den regelbundet. Hon får igång tankarna kring föräldraskap på ett bra sätt. Verkligen!! REkommenderas!!!

• Norrskensflamman

Imorse när musikern skulle ta farväl av flickorna (de blir ju borta till söndag nu) så såg jag att det blev extra långa kramar. Sen såg jag att han hade tårar i ögonen och höll på att börja gråta när han gick ut genom dörren... ♥
    Flickorna har kommit att betyda enormt mycket för honom verkar det som.
    Han sms:ade och berättade att T hade sagt det första hon sa imorse när hon steg upp att hon kommer sakna honom. (jag var på toan då). Det rörde honom så vid hjärtat så han var riktigt tagen hela morgonen.

• Norrskensflamman

...och så har vi fått rapporter om att örnen har landat... har synts på stan.

På ett sätt mår jag riktigt dåligt av att veta att han är i närheten. Men samtidigt är jag lättad för flickornas skull. Vet inte hur de hade fixat en till besvikelse.

Nu är det bara att hoppas att de får en riktigt bra helg och att de slipper höra en massa skitsnack om mamma och musikern... Och att pappsen verkligen engagerar sig i dem och inte bara sitter och super med sina polare :/

• Norrskensflamman

Jag ska på AW imorgon
    Och ikväll  ska jag på körrep. Vi ska ha gospelkonsert med Sofia Lilja, röstcoach från bla Idol, nästa vecka.
    På lördag ska jag på Takida!!! Och sen efter det ska jag på stans hotell/nattklubb. Där spelar musikern med sitt band. Riktig metal blir det

• Norrskensflamman

Spammar väl vidare då...

VAr hos läkaren igår. Ska fortsätta nedtrappning av medicin ett par veckor till, sedan lägger jag av.
    Fick cortisonspray för bihålorna, vid behov.
    Fick även utskrivet anti-må-illatablett samt starkare Ipren att skyndsamt ta vid begynnande migrän.
    Har hjälpt många tydligen. Ren migränmedicin har oftast rätt många biverkningar.
    Samt att jag fick utskrivet ett gäng kapslar mot min svamp som blossar upp titt som tätt.
    Bäst av allt var bamsekramen jag fick från min läkare. Hon är underbar! Hon sa att jag gjort ett jättebra jobb med min livssituaion och mig själv. Att hon var stolt över mig

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård