• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

vink vink har som vanligt fallit tillbaka till smygläsare men tänker mycket på er och läser varje dag flamman- jag är helt mållös över ditt ex på torsdag får ni gärna hålla tummarna hela dagen för då blir vi ruvare igen, gahhhh!

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-04-17 22:50:24 följande:
    vink vink har som vanligt fallit tillbaka till smygläsare men tänker mycket på er och läser varje dag flamman- jag är helt mållös över ditt ex på torsdag får ni gärna hålla tummarna hela dagen för då blir vi ruvare igen, gahhhh!
    WOW! Lovar hålla alla tummar o tår allt vad det går! KRAM!
  • Syrinx
    Fru E skrev 2012-04-17 22:50:24 följande:
    Håller också alla tummar och tår!!! Så spännande!!! 
  • Syrinx

Ninnis, så kul att se dig. Vad tråkigt att ni har det lite tufft just nu. Hoppas att det snart löser sig bra för er! {#emotions_dlg.flower}

• passionsblomman

EA!!! Herregud! Jamen snälla pretty please, berätta lite då! Har ni gjort en helt ny vända från scratch, eller är det eskimå? Om det är alternativ ett, hur har allt då gått so far? Och hur är det med dig?

Jag har svårt att låta dig vara bara smygis, jag vill ha med dig i min vardag som det bruuuuukar jöh!

Hålla tummarna? Det är bara förnamnet på vad jag tänker göra och hålla.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Fru E jag skriver umder på hela Blommus mefdelande. Beräyta bad som händer! Håller tummarna, hoppa ber odsnsar o allt dpm kan tänkas hjälpa.

• lanovia 08

Ojdå stavar jag dåligt annars böev det inte bättre med en fäktandes A i famnen.

• lanovia 08

Hoppas, ber, dansar och allt som kan tänkas hjälpa.

• passionsblomman

Hvidis (och alla andra för den delen) Jag vet inte, jag har en känsla av att jag lagt in den här texten förut, men jag vet inte säkert. Eftersom det är en text jag burit inom mig i många många år, så borde jag ha gjort det. Hur som helst, jag har lite att backa i sidorna här, men den här ville jag dela med mig av för eftertanke och blomdoft i hjärtat. Det här är ord värda att spara och läsa igen och igen:

"Varje gång du känner dig vilsen och förvirrad, tänk på träden, på hur de lever sitt liv. Tänk på att ett träd med stor krona och korta rötter blir omkullvräkt av första bästa vindpust. Inuti ett träd med långa rötter och för liten krona rinner saven med möda. Rötter och krona måste växa sig jämnstora.
    Du måste befinna dig både inuti och ovanför tingen samtidigt.
    Bara så kan du ge dig själv skugga och värn, bara så kan du under den rätta årstiden täcka dig med blommor och frukt.

Och när du står inför ett vägskäl i livet och inte vet vilken väg du ska välja, låt inte slumpen avgöra. Sätt dig ner och vänta. Andas lika lugnt och förtröstansfullt som du gjorde den dag du kom till världen. Låt ingenting störa dig. Vänta och vänta igen. Stanna upp i tystnad och lyssna till ditt hjärta. När det sedan talar till dig, res dig och gå dit det leder dig."

Ur Susanna Tamaros ”Gå dit hjärtat leder dig

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård