• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2012-04-17 12:59:12 följande:
    Flamman jag blir lika ledsen och arg varje gång jag hör om exet. Din förklaring låter mycket trolig. Men alltså, jag hade blivit förbannad och ledsen om det bara var dig han behandlade illa men då hade jag ändå på något vis kunnat acceptera det även om det inte varit det minsta ok. MEN sina barn, kan man inte försöka skärpa sig lite då!?!?! Han borde ju älska dem högt högt högt och massor, kan det finnas någonting som är viktigare än att träffa dem?

Exakt så tänker jag också!!! 

Han säger ju att han älskar dem så himla mycket, då kan det väl inte finnas NÅGOT som är viktigare än att få träffa dem och vara med dem. Allt annat borde vara oviktigt. Vad folk säger,  vad folk tycker, tänker osv.

Våra vänner, där han skulle bo, har erbjudit att han får ta dit flickorna och sova över alla dagar han är här, så han får umgås med dem ordentligt. De har stort hus.

Men hans stora jävla EGO är större än allt annat...

• ingenjörsbruden
    Syrinx skrev 2012-04-17 12:32:10 följande:
    Japp! Har alltid gjort, ganska mycket dessutom. Känner mig alltid "tjock" och obekväm veckan före mens, och kläderna känns ofta lite tajtare. Sedan blir jag väldigt kissnödig under mensen. Oskyldig Min mamma har en teori om att man kissar ut all vätska kroppen samlat på sig. (?!)

Så är det just nu. Tjock och obekväm alltså. Dessutom blir jag alltid lite febrig och får ont i halsen, och får ofta en eller två afteblåsor i munnen. Förutom alla humörsvängningar och ökade hungerskänslor. 

Ibland undrar jag lite hur det kommer bli om/förhoppningsvis när jag någon gång blir gravid - när jag reagerar såhär kraftigt på en vanlig mens! 
    Moahahahahaha....jag vill verkligen veta hur du känner dig/mår när du är gravid!

Jag har inte haft så mkt känningar av PMS...förutom rysligt humör helgen förre indiananfall....men jädrar i min låda vilket humör jag har nu.....maken har börjat foga sig....svarar nu  -Ja, älskling. ....på nästan allt... moahahahahaha
    Fick ett utbrott på honom o hans ap-kassa helgplanering....den tog den...ska ni veta!
  • Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2012-04-17 13:17:47 följande:
    Sitter o läser ikapp lite:
    Blommis behöva riskera att åka på däng från kollegor så där bara???!!! Inte ok!

Flamman vilka helt otroligt fina döttrar du har!
    Tack snälla ♥ och tack Synrix o alla andra också.
  • Norrskensflamman

Lanovia; jag hoppas ni får bukt med alla sjukdomar. Räcker det inte nu?! NI har ju varit så otroligt hårt drabbade denna vinter och vår, så jag önskar verkligen att ni skulle få lite andrum och bara få vara friska hela familjen och samla kraft ♥

• lanovia 08

Ingis en STOR kram i din berarbetning och sorg efter din pappa!

• ingenjörsbruden

Flamman: säger jag bara om ditt ex.....blir så arg så det pyser ut genom öronen o ögonen blir röda o hornen växer i pannan, svansen växer ut.....skalar av honom huden med en slö potatiskalare.....lägger honom sen i skållhet saltlag för att därefter sänka ner honom i ett fullpackat pirayabad. Demon

Solde: Stort grattis till hårbollarna! Va roligt! Men siena....valpar som äääääär sååååååå gulliga!

Lanovia: skönt att E slipper Alvedonen o pencillinen verkar göra nytta. ja ni har gått igenom en hel del....era stackare!

Syrinx: tradigt med att inte få ha cykeln i fred. hur går det med stickningen?

• lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2012-04-17 13:21:09 följande:
    Lanovia; jag hoppas ni får bukt med alla sjukdomar. Räcker det inte nu?! NI har ju varit så otroligt hårt drabbade denna vinter och vår, så jag önskar verkligen att ni skulle få lite andrum och bara få vara friska hela familjen och samla kraft ♥
    JO nu räcker det! Det kan jag hålla med om. ibland tänker jag med ett leende tillbaka på förra året när vi hade två jobbiga veckor där vi alla 3 hade magsjuka och influensa i lite olika dos. Och vi pratade länge om de där så otroligt jobbiga veckorna. HA!!!
    Iof var de veckorna jobbigare än det har varit nu p ådet viset att vi alla var däckade samtidigt.

Nu har vi ialla fall fått tid för A hos barnmottagningen, akuten skickade remiss åt oss dit. De ville att hans rossel i andningen skulle kolla upp. Nu är han helfrisk och jag vet inte riktigt vad de skall kunna göra på barnmottagningen men känns ändå bra att få det uppföljt.
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-04-17 13:17:45 följande:
    Flamman: ja, du har säkert helt rätt. Svagpissande fegis utan stolthet är vad han är, universalaset! Han är ju så dåligt förankrad i verkligheten att jag blir mörkrädd! Stackars tjejerna! tur att de har dig! Deras klippa!

Lanovia: ja, skiten går ju ingenstans, så man kan ju lika bra slappna av lite! det gör du (vi!) rätt i!

Syrinx: saraswati är en indisk gudinna. Gudinnan av kunskap och konst. Mer abstrakt som det fria flödet mellan kunskap och medvetande. Hon är ganska cool när hon glider in på sin svan!
    Just nu kör hjärnan på högvarv inför vad jag ska göra efter mammaledigheten. Mycket från min barndom och tonårstid har börjat ploppa upp och ber om att få lov att bli integrerat i nutiden, så att säga. Jag känner ibland att jag är på mitt tredje eller fjärde liv i detta livet och nu är det kanske dags att få alla bitar på plats så att jag kan dra nytta av min samlade kunskap. Det borde ju finnas något jag både kan, vill, bör och får betalt för att göra här i livet... Nån stans räknar jag väl med att jag ska halka in på något som på ett bananskal, som jag brukar göra, och gör då det i några år tills jag tröttnar. Det skulle vara så skönt om jag, för en gångs skull, kunde helhjärtat och fullständigt medvetet kunde välja vad det är jag vill syssla med. Därav saraswati, som drömsymbol gömd där djupt inne i undermedvetandet, som kanske kan ge mig klarhet i mina beslut. -----...----- Jepp, så kan det låta inne i huvudet på hvidis... ----....----
    *tänder lite rökelse och en massa levande ljus, öppnar fönstret så friska vårvindar kan stimulera nya tankar o rensa ut gammalt som hämmar flödet, mediterar för att hjälpa Hvidis hitta sin nya tråd....hauuuuuummmmmm*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård