• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:24:09 följande:
    Tycker jag. Jättemycket tycker jag det!
    Tycker jag också! 

Hoppas på att hinna/orka in senare idag. Vinkvink till er alla så länge!

Fästmannen var fantastisk i fredags och festen blev strålande, jätteroligt! Jag är så stolt! Lång städhelg och nu lite jobbdepp igen. Hej och hå.  

• Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:42:48 följande:
    HURRA för Musikern! 
    Instämmer igen!!!
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:42:48 följande:
    HURRA för Musikern! 

Och ursäkta att jag är så jäkla jobbig och tjatar med mitt tyckande! jag blir alldeles för upprörd och lägger mig i...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Haha Nämen Blommis, fina du, jag tycker INTE du är jobbig som tycker. Jag uppskattar ju det, det vet du ju. Jag vill ju ha olika åsikter och tips, infallsvinklar o tankar från er! Sedan håller jag inte med om allt, men ganska mycket. Till syvende och sist så fattar jag själv besluten utifrån min situation. Jag är ju den som kanske bäst känner mig själv, mina barn, ärkeaset osv. Så här på ett forum kommer ju inte alla men och om och sånt fram, nyanserna kanske går förlorade. Men jag är jättetacksam för alla era olika åsikter och förslag på åtgärder... endel är kanske i våldsammaste laget, men ofantligt roliga att fantisera om
    Så FORTSÄTT TYCKA Blomman, du VET att jag uppskattar det.
    Precis som jag vet att du respekterar att jag kanske väljer ett annat förfaringssätt, delvis pga att jag är en annan person/personlighet än du, och att det är jag som lever och ska leva mitt i detta.
    Jag är så oändligt tacksam för all din omtanke om mig och flickorna och ditt härliga engagemang! Det vill jag verkligen att du ska veta, vännen Hjärta
  • Norrskensflamman
    Syrinx skrev 2012-04-16 12:43:13 följande:
    Fästmannen var fantastisk i fredags och festen blev strålande, jätteroligt! Jag är så stolt! Lång städhelg och nu lite jobbdepp igen. Hej och hå.  

Härligt, härligt!!!!
  • passionsblomman

Flamman, ja men vad bra.
    Jag bara känner ibland att om någon sa allt det till mig som jag säger till dig, så är risken stor att jag skulle skrika "man vad fan, tror du inte jag fattar nånting alls själv eller!!!Skrikandes"
    För att risken med att tycka och oroa sig högt, är att man framstår som så jäääääääääääkla dryg och självrättfärdig och som att man pratar uppifrån och ner. Och det, vill jag verkligen inte att du ska känna och uppleva från mig. Det finns så gott om andra sådan jobbiga människor, så jag vill inte förpesta världen genom att vara så själv.

Samtidigt som jag vill våga adressera det svåra och liksom kärnan i olika saker när jag pratar med de människor jag bryr mig om, så det inte bara blir slätstrukna meningslösheter. Du förstår. Hålla balansen.

• ingenjörsbruden

Blomman: Alltså, den där chefen kan vi väl tussa ihop med flammans ärkeas så kan de de flytta tillsammans till ett kallt o bistert grannland......fy fan för herr blommis jobbsituation! Facket är inget man kan använda sig av? I vissa brancher är de bra....i andra är man bättre utan dem nästan......
    förkylning o indianer är ingen bra kombo...*kramar om*
    O lilla blompojken då.....skönt att hans mage kommit igång igen....

Flamman: dina flickor är helt fantastiska! Jättefina bilder! Låter mysigt med äggpickning o påskfirande, skönt att tösernas farföräldrar inser att deras avkomma har tomt mellan öronen. Håller med musikern....okända hämta barnen.....skulle inte tro det....vad är han för en ärthjärna ditt ärkeas? Den infon tycker jag verkligen socialen ska få höra..... han är verkligen inte ett dugg mån om sina barn eller deras mående....sätter sitt eget jävla ego först.... bläääääärk för det!

Daa: tack för kramen!

I´m yours: vilka dagar du har! kul att du hittade filmmanusena igen! o strongt jobbat med kilona!

Fru Bygg: Ojojoj va jobbígt det låter med trötthet o kli i ögon o hals....hoppas allergitabletterna hjälper o att du kommer upp över isen igen....o vadå glömma dig? *slår en stor pipande uppblåsbar klubba i huvudet på fru Bygg* Knasbula!
    Va skönt att töserna sover bra *peppar peppar ta i trä* o ja jisses va tiden går fort!

• ingenjörsbruden

Är hemma med loppan idag....hon hade feber lör-kväll tom i gårkväll....men idag är hon pigg som en lärka!
    Passar mig rätt bra.....känner mig lite trött....har som vanligt joxat o fixat hela/halva helgen! Busan har nu fått en väldigt försenad julklapp från sin morfar.....en 12" cykel....så klart rooooosa.....o roooooosa hjälm....... det gick INTE att förhandla! Jisses för 2,5 år....fasar redan nu för de andra åren!

O så köpte vi en barnsadel som busan o jag glatt invigde! Fick inte cykla hem igen.....lite dålig planering att ge sig ut på premiär tur gravid med delvis fylld blåsa.....o inte fick jag cykla hem igen....jisses vilka protester! Men mysigt o härligt var det o som loppan NJÖT! Blir def flera cykelturer för oss!

hörre ni.....har ni varit inne o kollat era besök på era profiler det senaste?......gick in där igår o har en "gäst" som i princip besöker min profil dagligen.....nog tusan är min smileylista bra.....men ändå.....lite skumt är det..... hur ser det ut i era loggar?

• ingenjörsbruden

Sorgen efter pappa bearbetas, nu kan jag sjunga hela Fattig bonddräng utan att gråta....
    Satt o tittade bland digitalfotona igår...hittade det senaste fotot....där pappa sitter o matar Busans docka.....härligt foto.....blev faktiskt glad när jag såg det. Pappa hade inte tynat bort helt på foto, o lite kunde vi prata kommer jag ihåg.....känns bra.

Liten i magen är en riktig illbatting o busunge....favosysselstättning är boxning i levern alt hoppa på urinblåsan.
    Liten är även duktig på att ligga o trycka på vissa punkter på högersidan som numera är rätt ömma.... kan jag verkligen inte komma ihåg att busan gjorde. På tors fm är det dags för 18 v ul! 19+0 på onsdag. Ska bli intressant att höra vilket bf de beräknar nu....jag hoppas på aug.....men min egen beräkning säger 12 sept, kub sa 10 sept....så vi får väl se!

KRAM

• passionsblomman

Ingis, åjo, facket är i högsta grad inkopplat. Allt som finns att rapportera och koppla in är pådraget. Frågan är bara hur de som verkligen styr och ställer, har tänkt lösa saker och ting. Det är ett tag sedan vi flyttadehit nu, och redan tidigt har min sambo börjat peta i det här på olika vis, men utan annat resultat än så länge, än att såpanfortlöper.

Jaha! och NU mittnär jag sitter här och kriver, ringer min sambo....

...de håller på ach ska "reda ut" vad som egentligen hände häromkvällen. Det vill säga, hans chef har nu under dagen pratat med alla som var i närheten, gubben som var den som gick till angrepp-men inte med min sambo, som var den som blev utsatt.
    Nu, när han ska gå in till chefen för samtal, vill han ha med sig det fackliga ombudet på arbetsplatsen. -Men det får han inte för chefen!

ja, varför gör jag en häpen gubbe egentligen...allt är ju helt enligt hennes sjuka handlingssätt. jag undrar om det kommer att gå upp för henne vilket gravt övertramp det är från en chefs sida, att neka en anställd att ha med sig sitt ombud i ett läge som är rätt allvarligt för den anställde själv...

Jag tror jag smäller av. Det är är så bortom all proffessionalitet att det saknas ord att beskriva det.

• passionsblomman

Ingis, hur vet du vilken gäst det är? Står det inte "gäst" om det är någon som inte har medlemsskap typ? För jag har i min besökslogg 497 sidor med besökare registrerade, och det står "gäst" på väldigt många, och så nicken på dem som har ett, vad jag förstår. Antalet besök hänvisar jag helt till alla blomfrågor där jag ibland skriver att folk kan kolla blomsorter i mitt galleri. Möjligen också att jag ibland deltar i debatter på ett sätt som gör att någon undrar "vem fasen den där grisen är"

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård