• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2012-04-16 11:55:49 följande:

Så fort jag nu är helt av med den här förkylningen så ska jag börja röra på mig lite mer och försöka komma igång med träning. Hoppas på ett resultat i rätt riktning innan juli. En 5-7 kg hade varit bra till att börja med.
    Är det realistiskt???

Blomman: Så himla jobbigt med din värk Min väninna med diagnosen ME har haft jättejobbigt här under våren då vi haft kraftiga väderomslag och temperaturomväxlingar.  Påverkas din värk av det också?

På A svarar jag Ja
    På B svarar jag också ja
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    Lilla stora snuttblompojken ♥  Hjälte är vad han är.
    Det där med toabesök känner jag igen. Mina barn drar sig för att göra nr 2 på skolan för toaletterna är så sviniga säger dom Man får hålla koll på att de helst gör 2:an hemma, så de inte blir förstoppade.
  • passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2012-04-16 11:59:19 följande:
    Blomman igen :  MÄh?!?! Din mans jobb alltså...
    Jag blir helt perplex!!!!
    Fy f-n alltså. Stället verkar ju fullt av psykopater.
    Tur att din man sansade sig, men vad kan man göra åt saken???
    För så där kan det ju inte fortgå!!!
    Åh, vad jag hoppas din man hittar sig ett annat jobb.... Förstår att det där suger massa energi, inte bara från honom utan hela familjen drabbas ju.
    Kram!
    Ja men eller HUR!!!

Han har lite positiva vibbar från en ansökan han gjort, men det jobbiga med just det, är att det är ett sommarvik, och för att komma i fråga för fast tjänst, måste man isåfall till hösten söka jämte "alla andra" och hoppas bli antagen för en utbildning som isåfall pågår i vad det nu är för antal veckor- sexton tror jag jag vill minnas. och den är i Norrköping. Det är ju högst ovisst jämfört med att ha en fast tjänst.

Å andra sidan, är ju just det vårt största problem på nuvarande jobbet-att de satt behovsanställning i system. i praktiken jobbar han typ nästan heltid de flesta månaderna, men hon (apan) kan om hon vill ge noll timmar eller massor av övertid, precis utifrån hur det råkar falla sig med humöret och ryckningarna i marionettrådarna.

Så, på det stora hela, är jag beredd att vi tar risken att han till hösten isåfall står arbetslös. vi får lösa det på något vis. Han kan inte fortsätta på det här sättet om inga radikala förändringar sker.
  • Norrskensflamman

Igår var det rysk-ortodox påsk och vi färgade lite ägg hemma och visade musikern hur man ska knacka varandras ägg mot varann och hälsa varann på ryska (Kristus är uppstånden-Ja han är sannerligen uppstånden) och så tre kindpussar. Lite sånt. Flickorna har ju varit med och firat påsk därborta så för dem är det kul. Vänner ringde till oss och vi Skypade med farfar m familj och önskade Glad påsk.
    Fick därifrån veta att pappsen är på väg... men att han är på ett sjuhelsickes humör och att han varit grinig och snäst åt farfar och sagt att han ska bara vara EN dag här och att han behöver minsann inte SVerige, varför ska han stanna där mer än en dag. Och den där jävla exfrun skulle han då definitivt inte se eller prata med, ej heller sätta sin fot i närheten av huset, flickorna skulle han be någon från Finland komma och hämta upp hemma och föra till honom i Finland... osv osv osv.
    FArfar var väldigt ledsen och bad mig att inte ta åt mig av hans uppförande och ville att jag ska veta att de skickat presenter till flickorna men att det är inte säkert att aset lämnar över dem till oss...  Och att vi ska veta att de är med oss och att de stöttar mig och fördömer sonens uppförande.

OJ! Nu är det visst lunch och jag måste gå och äta...

Kramelikram!

• passionsblomman

Flamman, skönt att du har hans familjs stöd, även om omständigheterna är som de är.

Vad ska idoten ens göra här då? Alls, menar jag? Har han saker att flytta eller vaddå? Hur nu du ska veta det...

Jag hoppas du inte tänker låta någon annan ta med sig barnen! Direktkontakt eller ingen kontakt alls, det måste fanimig vara ett villkor! Tycker jag. Jättemycket tycker jag det!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:08:14 följande:
    Så, på det stora hela, är jag beredd att vi tar risken att han till hösten isåfall står arbetslös. vi får lösa det på något vis. Han kan inte fortsätta på det här sättet om inga radikala förändringar sker.
    Låter vettigt tycker jag!
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:24:09 följande:
    Flamman, skönt att du har hans familjs stöd, även om omständigheterna är som de är.

Vad ska idoten ens göra här då? Alls, menar jag? Har han saker att flytta eller vaddå? Hur nu du ska veta det...
    Han har grejer att hämta här. Därför kommer han hit. Inte för att han så gärna vill träffa barnen.
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-16 12:24:09 följande:
    Tycker jag. Jättemycket tycker jag det!
    Jo, du tycker mycket. Jag vet
  • Norrskensflamman

...och du är inte ensam om att tycka just det jättemycket ska du veta Blomman!

Musikerns kommentar... med eftertryck... på det där med att någon okänd från Finland skulle komma och hämta flickorna var:  "Skulle inte tro det!!!!"  

• passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2012-04-16 12:38:55 följande:
    ...och du är inte ensam om att tycka just det jättemycket ska du veta Blomman!

Musikerns kommentar... med eftertryck... på det där med att någon okänd från Finland skulle komma och hämta flickorna var:  "Skulle inte tro det!!!!"  
    HURRA för Musikern! 

Och ursäkta att jag är så jäkla jobbig och tjatar med mitt tyckande! jag blir alldeles för upprörd och lägger mig i...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård