• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2012-04-13 11:33:15 följande:
    Herregud! Och det säger du till en medelåders överviktig kvinna utan arbete och som inte alls vet hur något ska lyckas bli framöver...

...fast det kan ju-även om det inte är sant-komma till nytta för att peta i lite näring i självförtroendet, som riskerar att svälta ihjäl mitt i allt som är motigt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur

Hör du! Hur är det nu med den egna självkänslan? Du om någon vet ju verkligen mycket om livet och kan ge så kloka råd till folk här (sedan att inte alla bryr sig eller reagerar märkligt på vissa saker, det hör väl till livet).

Det du skriver är alltid så välformulerat och man beundrar dig alltid när du håller huvudet kallt i olika diskussioner (det kanske du egentligen inte gör, men i så fall märks det iaf inte på det du skriver!)

Och det är visst det sant, så det så!

Även om jag inte vet vad dina starta eget planer innebär, så borde du sätta dig ner och fundera ut, hur du kan knöla in lite bokskrivande i det hela!

• Soldemor

Nu börjar jag vara ner inför helgen. Om ca 5 minuter skall jag åka hem till de ihjälsvultna pälsarna och bara mysa och ta det lugnt en stund. Sedan lite tvättstuga och ev lite spinning. I morgon har vi bara skogspromenad m Amaretto, kloklippning och middag hos Soldans extrapappor inbokat.

Skön helg, Lajdis!

• Hvidbrud

Jag håller med Solde jag! Blommis- i backspegeln är detta helt säkert en nödvändig tid för vad som komma skall! (tummarna blånar så hårt jag håller dem ang försäljning av villavagnen, lite nya bilder när det blir grönt där ute och lite blommor på bordet och annat piff kanske kan sätta fart? Med tanke på att vanliga villor blir försäljningsinredda med inhyrda märkesmöbler för att inbringa ett högre pris... )

• Hvidbrud

Solde: det skulle ha varit jättemysigt att gola lite med dina skönheter, men just på söndag är vi på 10-års kalas i ljunghusen.

• Hvidbrud

Syrinx: låter. Som en underbar kväll i kväll! Hade jag inte haft pysslingarna hade jag gärna kommit!

E sa i morse: mamma, jag vill att pappa ska komma tillbaka (från jobbet) för jag vill älska honom!

• lanovia 08

Äh var j inget att oroa sig för. Läkaren tittade o da att det inte var något farligt. Sedan hämtade hon en annan för att vara på säkra sidan. Så två läkare har bedömt det vara ofarligt födelsemärke. Gött!!

• lanovia 08

Hvidis, söta gulliga E. Hur har du o mannen det nu?

• lanovia 08

Blommis lyssna på Solde!! Du är så klok o underbar. Att du har haft en svacka i licey ändrar inte detta. Hur mår du egentligen nu för tiden? Känner du att du kommit upp ur det svarta djupa hålet?

• lanovia 08

Det finns ingen ni kam ta hjälp av när det gäller försäjningen Blommis? Typ ngn husvagnsförsäljare eller så?

• lanovia 08

A åt sina första skedar gröt igår. Han verkade gilla det. Smaskade o så nöjd ut.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård