• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-11 14:17:06 följande:
    fniss.....det är helt otroligt vad som kan produceras i ens näsa.

Flamman: men va f-n! vilka kollegor! Skönt du fått skriftlig ursäkt....men ändå.....*kokar av raseri* jävla sätt rent ut sagt! Ditt ärkeas har ju lägre iq än en snorbacill.... ibland tycker jag faktiskt att det borde finnas en viss gallring av människor på denna jord....pedofiler o ärkeas borde deporteras till solens innanmäte....men det vore väl synd att förorena solen med sån skit....

SS va härligt med de sista 5 kg! Åhh lilla stora tjejen!

Solde: jag anmäler mig som frivillig i kriget.....är nog bra för min själ att puckla på lite stolpskott! *dammar av stora bamseknölpåken*
    Du är hjärtligt välkommen! Fick du bibelhänvisningen till psaltarpsalmen?
  • Soldemor
    Syrinx skrev 2012-04-11 14:56:34 följande:
    Solde, jag spelar högt och skränigt på piccolan för din chef också. Han kan gott få lite tinnitus han med, om han ska hålla på sådär! Men jag håller tummarna för att du får fram alla papper som behövs och får det nya jobbet. Var är det någonstans?
    S-torp och ev H-borg också. Och chefen är en hon, kan man inte tro!
  • Soldemor

Nu ska vi snart ha församlingsafton - med Zumba! Yes! Skall strax byta om till lite flashiga (läs: neonrosa tröja) jympakläder.

• Syrinx
    Soldemor skrev 2012-04-11 18:10:28 följande:
    Syrinx skrev 2012-04-11 14:56:34 följande:
    S-torp och ev H-borg också. Och chefen är en hon, kan man inte tro!
    Skäms Nej men fy så pinsamt att jag antar att chefen är en han! Skäms *plockar fram skämskudden* 
    Jaha, i S-torp! Då är det S:t S väl? Eller U? 

Låter härligt med zumba i neonrosa kläder! Jag ska nog ta mina stavar och gå ut, solen tittar ju nästan fram bakom molnen.

Aurum, spännande med planering! Hoppas det blir bra! 
  • aurum
    Syrinx skrev 2012-04-11 18:42:28 följande:
    Jag är övertygad om att hur han än friar så kommer jag bli lika lycklig!
    Dock skulle jag inte uppskatta en "fria i sängen"-förlovning, men det skulle aldrig falla honom in att göra så heller Glad
  • Hvidbrud

Tittade på bilder från vår bröllopsresa... Oj vad mycket som kan hända på nästan fyra år! Svit vilken form jag var i! Så ung... Så mycket tid vi hade till varandra! Skulle gärna ha den kroppen igen... Men- magsjuka och förkylning har ny tagit mig tillbaka till inskrivningsvikten för E. Älsklingsjeansen går över låren (men inte midjan, tror aldrig de kommer det för höfterna har blivit bredare av allt barnaföderi) Provade kläder inför systersonens konfirmation och det var inte en själavridande upplevelse, utan ok. Kläderna gick om mig! Att jag inte hittade något jag ville ha är ju en annan femma. Hur fin ska man vara egentligen? Kyrka och mat på restaurang efteråt.

• ingenjörsbruden

aurum: Va härlig o spännande....så mkt fjärilar i magen!

Solde: hoppas du vippade på rumpan för mig med!

Hvidis: Vilken härlig klädprovning, alltså att kläderna gick om dig. Hmm....hur fint ska man klä sig.....en somrig klänning är aldrig fel till konfirmation.....du.....du kommer att vara snyggast om du så kommer klädd i en sopsäck!

• ingenjörsbruden

Igår kväll kunde maken känna bebisens sparkar för första gången! Riktigt ljuvligt!

En fråga.....idag kommer annonsen om pappas bortgång in i tidningen, jag meddelade hans guddotter nu på morgonen (min kusin på mammas sida som jag står närmst av släktingarna så att säga), men övriga på mammas sida.....jag vet inte vilka brorsorna har hört av sig till, men många har lokaltidningen o kommer säkert även att nås av djungeltrumman. Pappsen var väldigt omtyckt i sin glans dagar, i samband med sr kiljsmässan ringde han runt till mammas syskon o snackade skit om henne, o vissa av syskonen gick på´t, tradigt men så är det.
    Ska jag försöka nå mina övriga kusiner och någon moster till som jag har lite kontakt med eller?

Jag är eg inte alls intresserad av att det ska komma en massa folk till begravningen, men känner ändå att folk bör få informationen o sen är det upp till dem att välja själva.

Vad tycker ni?

• Soldemor
    Syrinx skrev 2012-04-11 18:42:28 följande:
    Skäms Nej men fy så pinsamt att jag antar att chefen är en han! Skäms *plockar fram skämskudden*
    Jaha, i S-torp! Då är det S:t S väl? Eller U?

Låter härligt med zumba i neonrosa kläder! Jag ska nog ta mina stavar och gå ut, solen tittar ju nästan fram bakom molnen.

Ja, S:t S. Blir förhoppningsvis klar med ansökan så jag kan skicka den i morgon. Det besvärliga är, att (har kanske nämnt detta förut) att chefen där vill se mina akademiska betyg, och de ligger nog någonstans på ett bra ställe. Det är bara själjva examensintyget som andra har frågat efter. Får leta ikväll, är gräsänka för maken skall fira av en som skall gå i pension.

Idag hade jag absolut ingen lust alls att åka till jobbet. Kunde komma på hur många bra skäl som helst att vara hemma. Ett av skälen låg i min säng och sov, hoprullad till en randig, lurvboll. En dag kanske jag gör det, bara blir hemma. Känns faktiskt så. När jag körde hem igår var jag så arg. Synd bara att jag inte riktigt vet hur jag skall avreagera mig på ett sunt sätt. Kanske på aerobicen i kväll, om jag hinner dit.

• Soldemor

Ingis: Jag vickade visst rumpan för dig och för flera andra också, känns det som idag.

Tycker du skall kontakta kusinerna och mostern. Som du säger, då kan de välja själva vad de vill göra med informationen. Det är hemskt tråkigt att missa en begravning, de kan ju inte göras om.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård