• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Åh! Jag blir galen på allt detta snooooor! Var kommer det ifrån? Jag är helt yr i bollen av allt detta snyteri!

• Hvidbrud

Varför känns det som om det är jag som står för det våta i vått och torrt helt plötsligt? Neongult!!! Det har jag aldrig sett förut...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-04-11 14:08:13 följande:
    Varför känns det som om det är jag som står för det våta i vått och torrt helt plötsligt? Neongult!!! Det har jag aldrig sett förut...
    fniss.....det är helt otroligt vad som kan produceras i ens näsa.

Flamman: men va f-n! vilka kollegor! Skönt du fått skriftlig ursäkt....men ändå.....*kokar av raseri* jävla sätt rent ut sagt! Ditt ärkeas har ju lägre iq än en snorbacill.... ibland tycker jag faktiskt att det borde finnas en viss gallring av människor på denna jord....pedofiler o ärkeas borde deporteras till solens innanmäte....men det vore väl synd att förorena solen med sån skit....

SS va härligt med de sista 5 kg! Åhh lilla stora tjejen!

Solde: jag anmäler mig som frivillig i kriget.....är nog bra för min själ att puckla på lite stolpskott! *dammar av stora bamseknölpåken*
  • Syrinx

Det låter som att det är dags för mig att plocka fram piccolaflöjten! {#emotions_dlg.djavulsk} *ställer sig i frontlinjen bredvid Ingis och knölpåken*

Flamman, alltså vilken fullkomlig &/€"!&(%% idiot han är, ditt ex! Vilket beteende, från en vuxen människa!!! Lägre iq än en snorbacill, det kan ju stämma ganska bra ja. Jag måste ändå få säga att jag verkligen beundrar dig som hanterar det på ett så otroligt bra sätt inför flickorna. Kram till dig, starka kvinna!

Solde, jag spelar högt och skränigt på piccolan för din chef också. Han kan gott få lite tinnitus han med, om han ska hålla på sådär! Men jag håller tummarna för att du får fram alla papper som behövs och får det nya jobbet. Var är det någonstans?

Ingis, så härligt att det blev en gemensam annons! Bra kämpat!

ingenjörsbruden skrev 2012-04-11 08:28:35 följande:
    Blommis, tänkte på dig när jag hade min fina timme med vaken o klar pappa (han kunde inte prata men han lyssnade o reagerade på vad jag sa) så hade jag en hand på pappa o en hand på sprallig bebis. Underbart minne!
    Så fint! Nu svämmar tårkanalerna över här hemma... 

• Syrinx

Blomman, vilken stor sak att åka ensam till Stockholm - vad duktig och modig han är, din lille kille! Så skönt att allt gick bra, och så härligt att han har det bra!

Första gången min lillasyster skulle ta tåget till Stockholm var hon nog i ungefär samma ålder. Mormor skulle möta vid tåget. Det gick inte lika bra... Hon kom söderifrån, och så ropade de ut "Nästa Stockholm Syd!". Där gick lillasyster av. I Flemingsberg, långt från centralen! Ingen mormor. I princip ingen alls. Det var ju dessutom före mobilernas tid, så där satt 10-åriga tjejen helt ensam och visste inte vad hon skulle göra. Till slut kom det någon vuxen som såg henne sitta där, och ringde via telefonen på perrongen till centralen, där de fick tag på mormor som tog taxi i ilfart till Flemingsberg. 
    Så det löste sig ju till slut, men sedan dess säger de "Flemingsberg" istället för "Stockholm Syd"...  

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-04-10 18:46:46 följande:
    Och därmed grusade jag hans planer om att köra dubbelrejs. En kärlek därborta som han bygger upp ett liv med, och så mej som väntar i Svedala... utifall att det inte blev så bra därborta. Som reservplan liksom.  Något att falla tillbaka på.
    Men se det gack inte Och dessutom kom en musiker ivägen.
    Underbart! Hjärta Ha!
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2012-04-11 14:10:45 följande:
    Äh, det var nog bara en bit hjärna... Kände mig plötsligt sådär befriat dum...

Förlåt att jag skrattar åt ditt elände, men det är bara för fantastiskt! Hoppas du blir frisk snart, trots allt är det inte så skoj att vara dunderförkyld... 
  • Syrinx

Här är det fullt ös medvetslös. Cool (Fartglasögon, alltså). 
    Vi hade en fin påsk, fästmannen, lillmisen och jag, med konstrundor på båda sidor Skåne. Nu däremot är det slutspurt inför fästmannens stora examenskonsert i övermorgon! Han övar och arrangerar det sista inför själva konserten, och jag handlar massor av mat, lagar massor av mat, bakar massor av kakor och lassar in allt i frysen. Svärmor, fästmannens ena moster och min mamma hjälper också till. Mmm, så mycket gott det blir!

En av kladdkakorna igår ville inte komma ur formen, så den gick ju inte att frysa in för att ha fram på fredag... Nu är den kvar framme och halvt uppäten istället. Oskyldig

Om det är någon som vill komma på fredag och höra en fantastisk konsert (fri entré dessutom!) med en fantastisk violinist, och ta ett glas vin eller sju och äta god mat bland dussintals andra människor hemma hos oss - skicka ett meddelande så berättar jag mer.

Nu ska jag ta lite mer kaffe och kaka... 

• aurum

Kliver in o är lite ego här nu, men orkar inte läsa ikapp allt o måste bara få ur mig detta någonstans till någon/några som inte känner oss "på riktigt"...
    Jag är "lite" nipprig (uppspelt) just nu för jag fick precis ett mail av min älskling där han bad mig skriva ner hur den perfekta dagen i mina ögon skulle se ut. Allt från att vi vaknar tills kvällen är över. Mat, kläder, aktiviteter osv. ALLT.
    Jag får lite känslan av att han vill ge mig "a perfect day" när han friar... Skrattande

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård