• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Ska försöka lägga upp de första "smakprovsbilderna" som jag fått...
    Är så glad att de inte sminkade tjejerna ALLS, överhuvudtaget.... Inte ens puder. T fick lite svagt färgat läppglans på nån bild, det är allt.
    Tycker det är jätteroligt att få en massa "studiobilder" på mina ögonstenar, helt gratis!! Perfekta presenter att ge bort till mor- o farföräldrar, gudföräldrar osv.

• Norrskensflamman
    Norrskensflamman skrev 2012-04-14 23:07:24 följande:
    Bra jobbat September med kilona!
    Själv händer här ingenting på den fronten.
    Så fort jag blir frisk o stark ska jag ta tag i det igen.
    Någon som vet om Citalopram kan orsaka viktuppgång?

Igår låg jag däckad precis hela dagen, feber, hosta, huvudvärk, snorig.
    Idag kändes det lite bättre på morgonen, ingen feber och ingen huvudvärk. Så jag klev upp och beslöt mig för att fara med flickorna på den "fotosession" vi lovat ställa upp på.
    En rysk kinna som jag känner lite grann, sysslar med magdans och andra orientaliska danser, hon syr även dräkter, undervisar osv. Hon behövde barnmodeller för att visa barndanskläderna som hon ska sälja i sin butik i Ryssland. Hon har även startat en web shop och behöver göra reklam för sina kläder m a o.
    Maken är duktig på att fotografera så de kontaktade mig och frågade om de fick "låna" mina flickor.
    Tjejerna blev förstås eld o lågor... och jag gav vika... under förutsättning att jag får se alla bilder först (jag kommer få dem också) och att jag fick närvara hela tiden och övervaka lite...
    Var lite orolig att de skulle råsminka upp dem och att det skulle bli bilder som var... ja jag vet inte... för mycket bar kropp eller för vuxna poser eller så... orolig bara.
    Men det gick bra. De är väldigt seriösa människor (flera av mina vänner är närmare bekanta med dem).
    Flickorna var verkligen jätteduktiga och gillade det. T börjar ju bli van så hon är hur avslappnad som helst.

Sedan efter det så var jag så trött att vi bara åkte till flickornas gudföräldrar och käkade och målade lite påskägg, sen hem. Musikern fick gå själv på ölprovningen. Vi ölprovaränkor var inbjudna men jag har ju varken smaksinne eller luktsinne iordning så det kändes onödigt... Och jag behöver verkligen vila nu känner jag!!

Så......... Glad påsk!!! (Enl rysk-ortodoxa kyrkan är det påsk på söndag... och de är två timmar före oss såååå...)
    Kanske ska tillägga att många extra fotoserier togs enbart för MIG privat, som INTE kommer att användas i reklamsyfte för att visa kläderna... som tack för att jag lät flickorna vara med.
  • Im yours

<3 <3 Vilka FINA bilder flamman!!!! Superduperfina ...... härligt. Vet du, man går upp i vikt av den medicinen, jag fick den utskriven efter ett trauma .... och har precis gått ner drygt 10 kg hos viktväktarna. Dessutom fick jag ingen hjälp m att sluta ta dem .... utan fick fixa det själv.

Själv är jag trött nu ...... började dagen kl.8.00 med att städa ordentligt, sedan tog jag en rask prommis runt Foppas golfbanna. Och så lunch o ett härligt skumbad ....... jag har en mycket behaglig tillvaro these days

Blev jätteglad då en datsnubbe på universitetet i Örebro, visade mig vägen till de filmmanus jag sktev ht-09 o vt-10. Trodde att de var bort för all framtid, men så kontaktade jag dem och vips så kom de fram. Så visst ligger det nått i, att det som läggs ut på nätet aldrig försvinner helt och hållet ..... på både gott och ont.

Nej, mina vänner nu ska jag lägga mig och läsa tills John Blund hämtar mig
    Nattinatt och massor av kramar från ett strålande vackert Övik.

• Fru Bygg

Kommer ni ens ihåg mig? Det var ju evigheter sen jag loggade in och skrev något här!
    Det har varit full fart här hemma och jag har känt mig rätt så under isen ett bra tag. Det är klart att sömnbristen med småbarn tar ut sin rätt, men nu den senaste månaden har båda tjejerna sovit rätt så bra, men jag är ändå lika trött. Orkar liksom inte mer än att gå på autopilot om dagarna. I lördags så kom svärmor på att jag kanske inte tål pollen och att det kan vara det som spökar. Jag har haft de funderingarna tidigare om åren eftersom jag är täppt i näsan och trött och seg om vårarna, men har aldrig kollat upp det. Nu iår har jag inte haft en tanke på det, men det är ju redan rätt så mkt pollen i luften och mina "symptom" just nu är trötthet, täppt i näsan, kli i halsen och ögon. Låter ju precis som pollenallergi. Jag har börjat ta allergitabletter och vi får väl se om de fungerar. Jag hoppas att det är pollenallergi som jag har (eller egentligen inte, men det hade varit så skönt att ha en anledning till att jag varit så trött och mått så dåligt).

Tjejerna mår bara toppen! E "fyllde" precis 2½ och är så glad och sprallig. 2- (eller 3-) årstrotsen märks av lite då och då, men inget långvarigt. N är snart 7 månader och växer så det knakar. Hon har fått två små tänder, kan stå jättebra och satt en stund helt utan stöd i helgen. Hon har hela tiden "pratat" mkt, men det är ju bara skrikljud. Nu börjar det komma dadadada osv. Så underbart!

• Fru Bygg

Jag har försökt hänga med härinne och hinner nästan läsa allt, men tid att kommentera har det aldrig funnits. Nu ska det bli ändring på det! Saknar ju er alla så himla mycket!
    Jag tänker på er alla och skickar en massa kramar ut i etern till er!

• Norrskensflamman

Jag säger bara T-A-S-S-I-M-O!!!
    Är så gruvligt LESS på denna reklam som man måste klicka bort varje gång man öppnar BT så jag kommer då fan ALDRIG köpa en sån mackapär, bara därför

Hälsningar
    Surflamman

• passionsblomman
    Fru Bygg skrev 2012-04-16 09:52:10 följande:
    Nu ska det bli ändring på det! Saknar ju er alla så himla mycket!
    Jag tänker på er alla och skickar en massa kramar ut i etern till er!
    BRA ÄNDRING!!!

Jättekul att se dig igen gumman!

Bamsekram!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård