• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Ingis, jag vill också ha en rosa cykel! Hälsa din illa busa det!

Om jag inte går ut med hunden nu, blir det nog en olycka. Jag  har bara så vldigt litelust med det just nu...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Hej Fru Bygg! Ljuvligt att se dig. Kram!!

• lanovia 08

Tänkte skriva lite men har em grabb som sprattlar för myclet i famnen.

• lanovia 08

Senaste upp dateringen härifrån är att E fått öroninflammation o pencillin. Hoppas hon inte haft det för öänge innan vi fattade.

• Im yours

Hej igen, usch jag hinner inte läsa allt som skrivs ......... nu när jag inte är i det absoluta giftastankarna Men jag gillar er tusan så mycket, det vet ni ...... hoppas jag.

Ja, nu är det ett bra tag sedan jag slutade med "lyckopillren" flamman. Så vad du än gör, ta det försiktigt ..... men jag hoppas att du får hjälp med det av VC el liknande. Så jädra sjukt, jag ringde flera, flera gånger för att få råd om hur upphörandet skulle ske. Men då ingen ringde tillbaka så la jag av själv .... dels så hade jag som sagt lagt på mig onödiga kilon. Och så var jag redo att flanera vidare utan hjälp av medicin. Jag vet dock att det ska finnas nått alternativ, som man inte tjockar till sig

Tack så mycket ang mina tappade fettvalkar, haha. Jag och min älskade dotter började på VV i februari, och det går fantastiskt bra. Vi tränar på gymmet oxå, minst 2 ggr/v .......... och så har vi plussat på våra gymkort med allt vad spa-avdelningen på vårt "badland" har att erbjuda Så jädra skönt att vara på spa.t.

Men jösses, vad är det för tokstollar som din sambo ska jobba med Blomman????? Jag blev alldeles stum ...... hur sjutton funkar det då den mannen ska ta hand om vanliga bråkstakar? 

Tänk om vi hade bott närmare varann, då hade jag minsann ställt till värsta partajet och bjudit in all mina härliga BT-vänner. Kram, kram, kram ......

Annars går allt sin gilla gång här ...... jag är för lat för att dejta ............. men det finns vissa intressanta män .... jag bara orkar inte ta det nu Men good jag har väl tiden för mig .......

Vi hörs snart igen!! Ha det så gott allihopa!! / Liz.

• passionsblomman
    Im yours skrev 2012-04-16 21:32:38 följande:
    Men jösses, vad är det för tokstollar som din sambo ska jobba med Blomman????? Jag blev alldeles stum ...... hur sjutton funkar det då den mannen ska ta hand om vanliga bråkstakar? 
    Som väl är, ingår inte vanliga bråkstakar i arbetsuppgifterna på den här arbetsplatsen. Mer reception, öppna och stänga grindar och lite så. Det verkar, efter lite nyheter om den här gubben, som att det är en variant av knasboll som man liksom gömt undan där på nattskiftet, så han kan ha ett jobb utan att så värst många träffar honom...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Kollad det är med besök nu, visste inte ens att det fanns. Har över 100 sidor där med besök, och med MÅNGA gäster. Man blir lite nyfiken, typ...

• ingenjörsbruden

Lanovia: Stackars E! Hoppas pencillinet gör susen. Deras öron är helt fantastiska. Busans kusins trummhinna sprack....klagade inte mkt.....stackars liten....men det har nästan växt ihop helt igen. Kroppen är vidunderlig!

Blomman: låter som att det där stolskottet kan få följa med herr blommis chef på långväga semester på annan planet. De har aldrig övervägt att ta TAG i problemen?! suck säger jag bara för sånt..... sopar man under mattan så blir det jävligt knöligt efter ett tag o då trillar man dit ändå förr eller senare.  Bra ordspråk ju!
    Sopar man under mattan så trillar man dit förr eller senare! :

Alltså det där med gäster på ens profil.... det står bara gäst o så namn på de som är medlemmar.....det är bara det att jag är bara inne i denna tråde o så lite i den knasiga lämna över bruden tråden som ballat ur helt! Men läser bara i den.....därför tycker jag att det är lite skumt att ha dagliga besökare på profilen....... o det är nästan exakt varje dag....har ju tagit bort mkt av infon....men börjar fundera på annat foto o kanske byta nick...men hur i hela fridens namn skulle det gå....hade ju inte känt igen mig själv alls!

• Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-17 09:34:39 följande:

Alltså det där med gäster på ens profil.... det står bara gäst o så namn på de som är medlemmar.....det är bara det att jag är bara inne i denna tråde o så lite i den knasiga lämna över bruden tråden som ballat ur helt! Men läser bara i den.....därför tycker jag att det är lite skumt att ha dagliga besökare på profilen....... o det är nästan exakt varje dag....har ju tagit bort mkt av infon....men börjar fundera på annat foto o kanske byta nick...men hur i hela fridens namn skulle det gå....hade ju inte känt igen mig själv alls!
    Jag har också besökare varje dag, hmm!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård