• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-17 13:26:46 följande:
    Flamman: säger jag bara om ditt ex.....blir så arg så det pyser ut genom öronen o ögonen blir röda o hornen växer i pannan, svansen växer ut.....skalar av honom huden med en slö potatiskalare.....lägger honom sen i skållhet saltlag för att därefter sänka ner honom i ett fullpackat pirayabad. Demon
    ...ackompanjerad av en tjutande piccolaflöjt! Demon
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2012-04-17 13:31:47 följande:
    Ingis du är bara för skön!
    Jag måste erkänna att jag känner mig väldigt kreativ när det gäller tortyrmetoder!
  • Syrinx

Flamman, ja, det var så jag tänkte fast det nog inte riktigt kom fram i texten. Klart han vill känna sig "lyckad" och kunna visa upp hur bra han fick det, precis som att de flesta (alla?) vill se bra ut när man träffar sitt ex. Han funderar säkert mycket på om han verkligen tog rätt beslut - och det kan han gott ha lite, eller MYCKET, ångest över tycker jag! Demon

• lanovia 08

Appropå våra sjukdomar har våra föräldrar sagt att vi borde hålla E hemma från dagis ett tag för As skull. Vi tycker det är fel mot E. Hon behöver komma iväg o busa med sina kompisar o utvecklas. Hon verkligen älskar dagis. Jag hoppas vi inte gör fel. ???

• Syrinx

Hvidis, oh, det låter tjusigt med Saraswati! Hoppas hon kan guida dig rätt. Det låter spännande med alla dina tankar och funderingar. Såklart du ska kunna hitta något som du helhjärtat vill göra! Lutar det åt något speciellt? 

• Soldemor
    Nu bråkar datorn väldigt mycket, här skulle finnas citat från Syrinx.
    Du är välkommen till utställningen i Lund i höst med din pärla, det skulle vara jätteskoj!
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-17 13:18:52 följande:
    Moahahahahaha....jag vill verkligen veta hur du känner dig/mår när du är gravid!

Jag har inte haft så mkt känningar av PMS...förutom rysligt humör helgen förre indiananfall....men jädrar i min låda vilket humör jag har nu.....maken har börjat foga sig....svarar nu  -Ja, älskling. ....på nästan allt... moahahahahaha
    Fick ett utbrott på honom o hans ap-kassa helgplanering....den tog den...ska ni veta!
    Jag också!

Klok make du har förresten!

Stickningen går bra, förutom att den legat i träda den senaste veckan. Då var det så mycket matlagning och kakbakning och mathandling och planering inför fästmannens examenskonsert, att jag inte hann så mycket annat. Just nu är det mjuuuukt, gosigt garn av kashmir och silke på stickorna, rosa-, pärlemo- och nougatfärgat som ska bli en sjal. Det är min terapi och min lilla vardagslyx! Fler sjalar finns inplanerade också...
  • Hvidbrud

Ingis: är du säker på att det inte var du som hälsade på i drömmen inatt, för precis så gjorde damen också...

• Soldemor
    Syrinx skrev 2012-04-17 13:09:36 följande:

Solde förresten, jag är lite nyfiken på i vilken församling i Hbg du jobbar? Jag ska dit och spela på söndag nämligen.
    Du är inboxad om det!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård