• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa
    passionsblomman skrev 2012-04-18 11:13:04 följande:
    Bödel?

haha! Nädu, bödeln är den de skulle böna och be om att han skulle få komma för att äntligen avsluta deras lidande!

"-Neeeeeeeeej inte hon den dära! Ge mig bödeln direkt!"
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Wow. Ett helt år!

Fru sy skrev 2012-04-18 11:26:43 följande:
    Hej tjejer!
    Igår fyllde min lille kille 1 år, förstår inte tt han blivit så stor. Sitter och kollar på kort nu och har läst igenom förlossingsberättelsen men det går inte in i mitt huvud att det gått ett år sedan han kom till oss. Världens bästa lilla buskille som har gjort vårt liv så härligt!!
  • Soldemor
    Fru sy skrev 2012-04-18 14:37:36 följande:
    Soldemor: Vad härligt att plocka ut övertidstimmar, blir det kortare dagar då eller tar du ut heldagar? Skönt att kunna få lite mer ledig tid nu i vår!
    Det blr nog både och. Tar hela tisdagen, sedan ev sluta tidigare på tor och fre. 24 och 25 maj tar jag hela dagar, vi åker till Stockholm 24:e för att gå på teater 25:e! Sedan blir det en vecka efter semestern som jag tar ut som komp, så jag får sex lediga veckor (dvs om jag blir kvar i den här församlingen, skall jag byta jobb kan det bli hur som helst i sommar). Det lät på chefen som om jag samlat på mig övertid för att få ut i betalning. Ha ha, jo, det bästa jag vet är ju att vara på jobbet elva timmar om dagen! (inte)
  • Soldemor

Nu åker jag iväg och genrepar med konfirmanderna inför lördag och i morgon är det jobba på hemma på förmiddagen och fackets årsmöte på eftermiddagen. Vi ses på fredag!

Kramar till alla och ber förbön för fru E!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-18 11:13:04 följande:
    Bödel?

haha! Nädu, bödeln är den de skulle böna och be om att han skulle få komma för att äntligen avsluta deras lidande!

"-Neeeeeeeeej inte hon den dära! Ge mig bödeln direkt!"
    MOAHAHAAHAHAHAHAHA!

DemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemonDemon

• passionsblomman

Nu jäklar tjejer, har jag först gått 45 minuter med hund och sambo, sedan nästan prick två timmar alldeles själv (ja gick själv gjorde jag ju den första rundan också, men ensam menar jag) i allra högsta tempo. Jag är dyngsur av svett och nu ska jag snabbduscha, få middagen serverad och sedan dra på handbollsavslutning ihop med min son.

Jag har sammanlagt den här veckan, redan passerat förra veckans totala slutpunkt på förbränningskurvan. Det var väl bra jobbat, med halva veckan kvar. *dunkar mig själv i ryggen*

• Fru sy

Bra jobbat Blomman! *Du får en dunk i ryggen från mig oxå *

• Heloise

Kikar in en snabbis för att tala om att jag/vi lever fast det känns jobbigt just nu, E vaknar i snitt2-3 ggr per natt och är vaken mellan 1-2h per gång hon är otillfredställd och gnällig sin vakna tid, skulle tippa på att hon befinner sig i en sådan där berömd utvecklingsfas. Tyvärr befinner sig mamman i fas, fet som en flodhäst, med foglossning, mardrömmar och små intervaller av illamående

Dessutom var jag till vår HC med E till bvc och passade på att få en direkttid till en ssk( år HC är grym, bäst i stan med råge!) de har headhuntat bästa sjukgymnasterna, ssk'na, läkarna etc.  I alla fall, jag har känt mig ltie så där små off, jag har kissat mkt, upplever att jag blir "panik" kissnödig, tycker att jag är jätteöm i underlivet( utan anledning, för jag har inte ridit långritt eller knullat som en kanin! ) så jag vill läm,na urinprov och ta en crp, vilket jag fick( urinprov imorgon för det ska vara morgonurin), naturligtvis var crp'n dvs snabbsänkan förhöjd Precis samma mönster som med E, olustkänsla och allmänt nedsatt, förhöjd crp Det är tom i samma jävla vecka, v 26+3, det var då det började med E sen tog et två veckor innan hon kom . Det vart iaf pådrag och jag ska in på fredag för nya prover, det är antagligen ingenting men jag känner ändå, vad fan är det för fel på mig? Måste jag bli sjuk bara för att ajg blir gravid? Ska vi itne ha barn? Är det så det är? Vi har inte ens våga ha sex sen v12 eftersom vi är så rädda att det ska bli en till infektion( sex är vanligaste orsaken), Jag pallar inte det här en gång till!!

Sen är det säkert ingenting men just nu känns det förjävla tröstlöst!

Sry för egoinlägg men jag känner mig så himla nedslagen att jag behöver er!

• Daa

*rusar in och kramar om Heloise*

Men så himla jobbigt för dig! För er...

*kramar om igen*

*håller tummarna för bra provresultat*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård