• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Syrinx: näää... Det lutar just ingenstans... Kavlugnt. Inte en darrning för att indikera vilket håll jag ska gå...

• Syrinx

Lanovia, nu har jag ju inga barn så jag har väl inte riktigt mandat att uttala mig - men det är väl klart att E ska iväg på dagis? Om inte annat får A en fantastisk motståndskraft mot kommande infektioner, eftersom han redan nu fått tampas mot en del virus. Dessutom är ju de flesta säsongsvirus på nedåtgående nu, så jag tror iallafall inte att det ger så stor effekt att hålla E hemma. 

• Hvidbrud

Lanovia: Jag förstår dig. Var noga med att sprita allas händer efter hämtning är mitt råd. Och låt henne gå på dagis- annars klättrar hon snart på väggarna...

• lanovia 08

Syrinx vad bra att det känns bättre idag. Verkligen tuff arbetsmarknad ni har! Du är så otroligt duktig och stark! Gråta måste man ibland för att orka kämpa vidare.

• Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-17 13:26:46 följande:
    Flamman: säger jag bara om ditt ex.....blir så arg så det pyser ut genom öronen o ögonen blir röda o hornen växer i pannan, svansen växer ut.....skalar av honom huden med en slö potatiskalare.....lägger honom sen i skållhet saltlag för att därefter sänka ner honom i ett fullpackat pirayabad. Demon

Solde: Stort grattis till hårbollarna! Va roligt! Men siena....valpar som äääääär sååååååå gulliga!

Lanovia: skönt att E slipper Alvedonen o pencillinen verkar göra nytta. ja ni har gått igenom en hel del....era stackare!

Syrinx: tradigt med att inte få ha cykeln i fred. hur går det med stickningen?
    Ja, de var helt otroliga, kunde tagit alla fem på direkten! Fast nu är det ju inte jag som bestämmer hemma, den är hon med svart päls och gröna ögon...
  • Hvidbrud

Ingis: shit vilken bödel du kunde varit om du levde på annan plats eller tid! Skulle inte vilka komma i dina händer:-0

• lanovia 08

Hvidis ja jag brukar försöka komma ihåg o sprita händerna redan när vi går från dagis särskilt om hon skall äta en frukt i vagnen.

Känns skönt att ni tycker jag gör rätt. Även om jag såklart vill höra om någon annan har en annan åsikt.

Oj! vad tiden går nu måste jag rusa o hämta hem henne.

• Syrinx

Hvidis, då hoppas jag att Saraswati (och Ingis!) hjälper dig hitta rätt.  

Lanovia, tack för dina snälla ord! Hjärta 

Solde, inboxade tillbaka!

Och ja, handsprit är alltid bra.

• Ninnnis

Hej hej... Har haft det lite småtufft med tjafs med maken (som så lämpligt är borta med jobbet några dagar) och fullt upp med hundar och Mini. Svärmor har varit här och avlastat ett par dagar samt passat Mini när jag var på hundträning, hon har nu begett sig vidare till svägerskan. Mini somnade i sin säng lika duktigt som vanligt efter att svärmor sjungit trollmor och lagt ner honom. Är sjukt trött och hade tänkt vila lite när Mini sover i vagnen,men nu hör jag att han är vaken... Kram så länge, fina trådvänner!

• Klockarbol

*vinkar*

sitter av tid på jobbet innan jag ska åka o kasta sopor, äta middag och åka till kvällsjobb så jag passar på att läsa ikapp. Är sån't skräpväder ute så då sitter jag hellre här.

Fick något obekvämt o ledset i magen när jag läste Flammans inlägg men nu har jag hunnit till det här inlägget från Hvidisen:

"Svagpissande fegis utan stolthet är vad han är, universalaset!"

Tack Hvidis, jag kunde inte ha sagt det bättre själv :-]

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård