• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Klockis, där ser man! Just vad jag trodde, gillar zebrorna Brämhultspresset, så borde mina framtida hönor gilla Passionspresset.

8 hål! sa du inte att du skulle spackla tre?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hattis

Låter kanske inte så gott med malda kärnhus iofs. Men man bakade ju barkbröd förr och det lär ju vara fibrer för magen...

• passionsblomman

Nu har jag inte lagt mig och inte tagit den där sova-bättre-med-mera-melatonin-tabletten heller. Skäms
    Okej, jag går väl och tar den då.... 

• Hattis

Natti hörni, hög tid för mig att krypa in under hatten.

• sweetstreet
    Hattis skrev 2011-01-20 23:18:28 följande:

Låter kanske inte så gott med malda kärnhus iofs. Men man bakade ju barkbröd förr och det lär ju vara fibrer för magen...

Liter fibrer är väl alltid bra
    har jag hört... 
  • sweetstreet
    Klockarbol skrev 2011-01-20 23:10:39 följande:
    De av mina vänninor som har ÄL-värk hävdar mycket bestämt att k*t blir man inte... Mera mordisk om nån försöker peta på dom!

Fast ena vänninan har 3 barn så jag antar att det är nån poäng med att de inte har så ont varje månad...

Hattis - Ett försiktigt hurra och fortsatt tumhållning!

Har inte kommit igång så frekvent med min råsaftcentrifug så det har inte blivit så mycket rester ännu.
    Men zebrorna i Borås djurpark utfodrades bl.a. med pressresterna från vad nu företaget som gör mumsig morotsjuice heter!

Jag har minsann spacklat 8 spikhål jag
    Siktade på 3 och överträffade alla förväntningar!

Fast jag tror jag ska nöja mig med 5 i morgon :/
    aha så man får satsa på de månader när det inte känns att äggen kläcks då....
  • sweetstreet

PB,
    jag tror som du att varmkomposter blir för varmt för maskarna...
    Jag hade maskkompost i garaget när jag bodde hemma. Hahaha! Men det gick jättebra faktiskt! Sedan fick maskarna flytta ut i vår vanliga kompost. 

• sweetstreet

Tyvärr har jag noll koll på vad man kan göra av pressrester....

• Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-01-20 23:18:39 följande:
    Nu har jag inte lagt mig och inte tagit den där sova-bättre-med-mera-melatonin-tabletten heller. Skäms
    Okej, jag går väl och tar den då.... 
    Lite som att bara spackla 3 - man kan ju inte sluta när det är som skojigast
    (Mest handlade det om att det var jättehålet hubert i spackeltuben jag köpte så det blev inte alls en mikroskopisk klutt på spackelspaden - mera en rejäl kladd...)

Sätt en påminnelse på mobilen i lagom tid det tar dig att bli klar för sänggång, det gjorde jag för att lyckas lära mig nya vanor.
    Gör fortfarande med de andra medikamenterna jag ska äta, annars skulle mina burkar räcka jätteläääänge

Även jag ska bege mig mot kudden. Obefintligt med sömn natten som var i kombination med hetsig jobbdag och besök hos psykopaten borde väl borga för att jag kan få somna för 2 iaf?

Nattinatt
  • passionsblomman

Natti natt Hattifnatt!

Så, Circadin nedsvalt med lite grönsaksjuice.

En av de saker jag inte gillar med de här olika tabletterna, dels denjag nu givit med mig och tar, dels andra som diskuteras och även så enkla saker som Ipren som kunde stilla min led-och muskelvärk, är att det ju faktiskt är så att trots det ihjälklubbade hoppet på rimliga siffror på ivf och hela den given (tack Livet för den), så kvarstår ju faktumet att jag inte är HELT död som kvinna ännu, och även om chanserna är så pass små att det inte känns rimligt att pressa sig igenom fler ivf:er, så KAN det ju rent teoretiskt sett ske dett sådant där mirakel och ett sista bra ägg skulle råka lossa i samma veva som vi råkar ha haft sex och i rätt äggledare dessutom (min ena är ju stängd)

-Här kommer skammen igen "meeeeen är hon HELT dum i huvudet, när ska kvinnan FATTA och för alltid ge UPP nång gång, patetiska ursäkt för människa"

Iallafall, så tror jag ni fattar, eller bestämmer trots skammen att ni nog gör det ändå, att det inte är så att jag går och tror att det ska hända, men OM det gjorde det-vilket vore så JÄÄÄvla typiskt för då kunde ju alla sedan bomba mig med att "där ser du , nu när du slutade försöka" och jag då skulle ha skadat det barnet med att äta medeciner-då måste jag ju för fan ta livet av mig!

Som nu, när dag 35 har passerat utan tillstymmelse till menskänningar, iofs inget helt ovanligt för mig, det har varit längre många gånger, men tanken kommer ju likförbannat upp.

Samtidigt är jag jävligt trött på att stå ut med smärta och undvika ditten och datten för ett barns skull när det ändå aldrig blir något. Men ändå har jag svårt att låta bli att se det där"får inte tas om du är gravid eller ammar".

Oj, nu svär jag sådär mycket igen! Ett ämne som berör fortfarande kan man konstatera.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!