• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    sweetstreet skrev 2011-01-20 23:24:26 följande:
    PB,
    jag tror som du att varmkomposter blir för varmt för maskarna...
    Jag hade maskkompost i garaget när jag bodde hemma. Hahaha! Men det gick jättebra faktiskt! Sedan fick maskarna flytta ut i vår vanliga kompost. 
    Åh, du är ju också kvar!

Maskkompost, hihi, det har jag inte haft någon. Ingen sådan där champinjonodling i skåpet heller.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Jag tror jag skulle få jordens fetaste hönor om de fick allt det där renset. Men koka ner till grönsakbuljong måste ju verkligen gå. Och hönshus har jag ju redan, så jag skulle allt vilja ha några kacklande därute. man får ha 4 st har jag hört, utan tillstånd. men problemet är väl tuppen då, för jag vill ju att de ska få kycklingar såklart, och en tupp kan snabbt göra sig mycket impoulär i ett bostadsområde....

• Klockarbol

*håller om*

Vet du, Blomman... Patetisk kan man aldrig vara för att man väljer att se en möjlighet, hur liten den än kanske är och göra sina val baserade på den möjligheten.
    Det är inte att vara patitisk - det är att ta ansvar och respektera sig själv och sina värderingar.

Så det så.

• passionsblomman

Hm, jag vill tillägga apropå mitt syftningsfel att vi hittills aldrig haft sex i äggledaen, vare sig den vänstra eller högra...Det var det rätta ägget som skulle lossa och hamna i den rätta äggledaren menar jag ju givetvis.Foten i munnen

• passionsblomman
    Klockarbol skrev 2011-01-20 23:45:46 följande:
    *håller om*

Vet du, Blomman... Patetisk kan man aldrig vara för att man väljer att se en möjlighet, hur liten den än kanske är och göra sina val baserade på den möjligheten.
    Det är inte att vara patitisk - det är att ta ansvar och respektera sig själv och sina värderingar.

Så det så.

Nä kanske inte. Men det vore på ett sätt lite lättare om det verkligen vore KÖRT kört, och inte bara "mest troligt inte så troligt utan det ser tufft ut och vill till en väldig tur".

Då kunde man verkligen SKITA i det helt och hållet och aldrig mer bry sig. mensen kunde förövrigt lika gärna få försvinna då också. Liksom ÄL-ont, som även jag haft en del av senare år.

• Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-01-20 23:49:51 följande:
    Hm, jag vill tillägga apropå mitt syftningsfel att vi hittills aldrig haft sex i äggledaen, vare sig den vänstra eller högra...Det var det rätta ägget som skulle lossa och hamna i den rätta äggledaren menar jag ju givetvis.Foten i munnen
     Solig  Jag läste det som du menade det och fick minsann läsa om
    Nu kan jag gå och lägga mig småleendes och fnissandes :-P och tack!
  • passionsblomman

Hehe!

Det skulle väl varit inseminationerna då, som var närmast äggledarsex. Och det är inget jag rekommenderar som stämningshöjare.

• Klockarbol
    passionsblomman skrev 2011-01-20 23:52:54 följande:

Nä kanske inte. Men det vore på ett sätt lite lättare om det verkligen vore KÖRT kört, och inte bara "mest troligt inte så troligt utan det ser tufft ut och vill till en väldig tur".

Då kunde man verkligen SKITA i det helt och hållet och aldrig mer bry sig. mensen kunde förövrigt lika gärna få försvinna då också. Liksom ÄL-ont, som även jag haft en del av senare år.

Det är nog rätt mycket i livet som skulle vara lättare om det inte fanns så förbaskat många nyanser, om, men och kansken. Och i synnerhet när det gäller något så viktigt

Och jo, det är ju den stora behållningen av mitt förtidiga klimakterie, jag slipper ju mens och ont. Är nog den enda behållning iof men en ganska bra sådan...
  • passionsblomman

Men va! Fick du förtidigt klimakterie!?! Det har du inte sagt förut. När kom det då?
    Här i tråden ber vi knappt om ursäkt för frågor på områden som De Mer Privata...

• Klockarbol

Jag tror att jag spydde lite galla över det i höstas.

Det visade sig, efter ett senkommet besök hos gyn + blodprov, att de besvär jag haft sedan jag var 36 (nu är jag 41) med vallningar, vikt hit och dit, hejdlöst tappande av hår och hjärtklappning osv berodde på prematur menopaus som det så fint heter.
    Men när man då har diagnosen utmattningsdepression i journalen och dessutom äter antidepp så blev responsen hos doktorn något av följande alternativ:

-Det kan bli så när man har en så kraftig depression som du har, vi ska nog justera din medicin så vi kommer tillrätta med din oro...
    -Det kan bli så när man äter den typ av medicin som du gör, vi ska nog justera din medicin så vi kommer tillrätta med din oro...
    -Det kan bli så när man sätter ut en sån här medicin, vi kanske ska behandla igen så vi kommer tillrätta med din oro...

GAH

Å så smidigt att gå med östrogenunderskott i flera år med en mamma som är extremt benskör och en jag som röker, inte tränar, undviker frukt och grönt och dessutom får magknip av mjölkmat...
    Bara mitt jag placerade mig i riskgrupp utan ärftighetsfaktorn...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!