• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Smint - visst var det du som frågade om Teutonia fun och snö?! Vi har en Fun av årgång 2010. Lastutrymmet i korgen är rejält men lite småknöligt att tömma. Man får packa platt så går det bra. Och köra vagnen i snö är möjligt men inte smidigt. Får nog erkänna att vi kör bil även korta sträckor istället för att sladda med vagnen... men så är det ju pisskallt också... Tydligen ska det bli 25 minus på onsdag när vi ska packa oss mot julfirarstaden...

• Telis

Jag var förresten faktiskt onödigt skeptisk mot vår barnvagn idag, det gick som smort trots all snö!

• Telis

Vickan, ska ni fira jul ihop för första gången?

• viktualia
    Telis skrev 2010-12-19 16:45:36 följande:
    Vickan, ska ni fira jul ihop för första gången?
    Nopp - andra gången! förra året fick jag ju ge med mig och fira med maken... *fnissar* tänk om Trollet hade fått för sig att komma ut för tidigt och maken hade varit 50 mil bort = obra....
  • Vännerfan

Känner att jag kanske bör förtydliga att det inte var något magiskt som hände så allt blev bra vid 6v, men jag kände att det kändes lättare och roligare att liksom offra tid, möda och kraft (fel ordval med "offra" men ändå) på någon som någon gång ler tillbaka än på en som inte ens kan fästa blicken. första veckorna slogs jag flera ggr av att det kändes som om det var ett husdjur jag tog hand om. ett mkt krävande husdjur...

telis, så härligt att du njuter så av lille telle nu! jättekul att läsa!

pb, aha, då förstår jag gällande jobbet.

• Vännerfan

Har nu uppdaterat mig på Ynglas exakta ålder och det är en tillväxtperiod nu då hon är 7 dagar. De är tuffa, så var snäll mot dig Snaily och hoppas det iaf blir lite, lite, bättre sen.

• porchez

Kram till Snaily! Och håller tummarna för PBs make. Återgår sen till min dvala, har sovit i stortsett hela dagen! När ska jag få mina krafter tillbaka?

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-12-17 16:12:56 följande:
    Förresten hur det med julklappsinköpten för er?
    allt kom på posten... webbhandel är bra!
  • Telis
    viktualia skrev 2010-12-19 16:50:28 följande:
    Nopp - andra gången! förra året fick jag ju ge med mig och fira med maken... *fnissar* tänk om Trollet hade fått för sig att komma ut för tidigt och maken hade varit 50 mil bort = obra....
    Ja, just det ja, det minns jag nu. Blir det hos dina föräldrar i år då?
  • smint

vickan och telis: Låter bra att vagnen är bra Men nu fegade sambon ur pga av hjulen så vi hoppade över det. Han vill fortfarande ha en urban jungle nu under vintern.. Grannen har 2 vagnar och vet att dom skall byta till sin urban igen snart så då kanske vi skall köpa deras teutonia så kan vi ha den efter liggdels perioden är slut i urban.. vi får se

puuh, är slut efter ha storhandlat med min bror och äntligen köpt en gran och fått upp den och i med ljusslingan.. Resten klär vi i veckan..  Dottern sover sedan ett tag tillbaka så nu skall jag göra lite varm choklad och äta rostad macka med ost och plommonmarmelad.. så gott

Snaily: de där lyckokänslorna kom inte förens efter ett tag hos mig, mycket beroende på att det var så struligt med amningen och inget funkade osv..  Men efter några veckor så blev det ljusare. Kram till Ynglas första vecka.

ja jag är glad att vi inte ha bil som sagt för vår parkering är total katastrof, förra vintern var alla duktiga på att skotta men nu ligger det så mkt snö så dom som kommer hem ikväll får det jobbigt.   Våra grannar kommer från Thailand nu i kväll och deras ena bil är helt begravd nästan.. Kul kontrast att komma hem till

Vickan: Ja jag såg att det skulle bli jättekallt på onsdag, hoppas ni kommer i väg ordentligt och kär i tid

funderar på om dottern skall få gå på tidigt jullov eller vara på dagis 1-2 dagar.. nu måste jag ju lämna själv och hämta hela veckan så det tar emot lite med all denna snö, kommer inte gå att dra vagnen och gå är ju tungt i denna snö... och sedan såklart kräksjukan som jag tycker dominerar på fb just nu..  går hon i morgon hinner jag ta julklapparna på fm och sedan får hon vara ledig resten eller så får hon helt enkelt följa med på tisdag och handla.. svårt svårt..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!