• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

PB: Usch vilken jobbig situation, att behöva reda ut andras gräl...

• smint

tjohej

En glad 4.e advent önskar jag er alla.. sjukt vad tiden gått fort nu

Var på tjejmiddag igår och tankade energi inför kommande vecka... Förstår inte hur sambons jobb tänker men dom lägger alltid årsplanering för nästa år antingen denna vecka eller kommande.. och nu är det alltså den som kommer så han kommer vara borta sönd-onsd... visserligen kvar i sthlmsområdet men han kommer sova borta.. Måttligt road är jag kan jag säga.. med tanke på hur mkt det snöar så kommer det bli as jobbigt att ta dottern till fsk i morgon.. men men det reder sig nog  

Jag skall inhandla julklappar i morgon hade jag tänkt..

PB: Usch vad jobbigt med grälet och behöva reda ut andras saker.. Håller tummarna för din sambo, men förstår om du inte vill ha ut honom på vägarna i detta väder.. Min bror jobbar på båt men han jobbar 8 veckor och är ledig 8 veckor, men 1 vecka jobb och sedan ledig 1 vecka är ju ganska skönt

Lappis: Hoppas spinningen gick bra och  att fotoalbumet blev klart. 

• 1up
    Smint: Det allra bästa, och jobbigaste, tror jag vore att låta personen arbeta kvar på samma sätt som förut. Är det frågan om helt falska anklagelser tror jag det är viktigt att man inte låter sig kuvas. Jag vet inte om jag förstått saken rätt, men *gissar* att den anklagade är man? Än viktigare! Alla män som umgås med barn som inte är deras egna är inte pedofiler. Det händer faktiskt att folk faktiskt bara är trevliga.. och jag tror att man behöver trycka lite på det, ibland.
  • Lapinette

smint - spinningen gick bra men jag har inte ens valt ut fotona som ska med i albumet än. Sånt tar sådan tid men jag hade tänkt att pyssla med fotoalbum under helgerna så kommer så jag har ingen panik. Efter spinningen blev inte mycket gjort utan då sjönk vi ned i soffan och såg Narnia (åhhhh... vad jag älskade de böeckerna när jag var barn) och sen blev det Batman på det.

smint - tycker det låter oerhört korkat att dra iväg med personalen veckan innan jul. Hur tänkte dem då?

1up - jag brukar inte vara den som googlar och försöker leta upp folk men jag tror att jag hittat dig däremot så funkar inte din länk ovan.

pb - så maken din ska på intervju i Stockholm men det gäller ett jobb i era trakter? Eller han söker det och om han får det ska han börja pendla?

• Telis

God söndag på er!

Jösses, vad det snöar här! Jag brukar skryta om vår vagn men idag plogar dom inte här så då klarar nog inte ens vår vagn av en promenad. Så det får bli en premiärtur med Televinken i pulkan.

Lappis, ja nog är det pensionärsvarning på oss alltid. Om bara Televinken tillät det så skulle vi nog ta oss en liten lur efter eftermiddagskaffet om dagarna också.

PB, håller tummarna för sambons intervju (och att resan hit och hem går bra förstås!)!

Ore, ha, jag hade ingen tanke på att det skulle vara opraktiskt att hämta hem en gran när det snöat, bara att det skulle vara mysigt.

smint, vad korkat att lägga in en massa jobb dagarna för jul, men ändå skönt att sambon inte är längre bort. Man vet ju aldrig när förlossningen kan tänkas sätta igång.

snaily, hur har ni det där uppe i kylan? Grattis till första veckan med Yngla!

• smint

Lappis: Dom har ett eget företag så dom lägger väl det när det passar bäst och dom har minst att göra, men lite dum tid. Lät som en härlig film eftermiddag

Telis: Usch säg inte så, det är över en månad kvar så den får snällt stanna några veckor till..  

i värsta fall får dottern vara hemma en extra dag denna vecka så man slipper ta sig ut.. Vi har ingen bil så den slipper jag iaf att skotta fram 

1up: Ja det är en man det handlar om och jag hoppas han kommer tillbaka, men det kommer säkert bli mycket diskussioner om det också.. men han kanske inte känner att han vill komma tillbaka.. Men det kommer nog bli svårt för honom att få nytt jobb, vet inte om det syns i brottsregistret  som dom begär ut vid anställing, om man varit misstänkt för något brott..

• Telis

smint, nej det är klart att han/hon ska stanna inne en månad till men OM det skulle hända något så är det ju bra att han inte är så långt bort.

• Telis

Åh, på tal om blödighet igen, jag läste i tidningen om Heathrow stängt och att dom samlat ihop alla ensamresande barn i en lounge och att det var en femåring där som var jätteledsen. *baaaah baaaaaah baaaah* Lilla, lilla stackarn! Jag ska aldrig släppa iväg Televinken alldeles ensam när han är så liten.

• Telis

Och på tal om London så kommer jag att tänka på Klockarbol (eftersom hennes dotter skulle dit) - hur måååååår du?! Stor kram på dig om du läser!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!