• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Får lite dåligt samvete när jag läser om era matförberedelser och godisar. Själv har jag gjort kola och på julafton går vi bort ... och på nyårsafton går vi ut. Behöver m a o inte fixa med något.

• smint

Men Lappis: Då behöver du ju inte ha dåligt samvete för att inte ha gjort ngt om ni skall gå bort? :-.)  Har inte gjort ett enda dyft ännu.. Inga klappar inhandlade heller.. Sambon skall ha årsförberedelse på jobbet nästa vecka och sover borta sönd kväll till onsdag.. så jag hoppas dottern håller sig frisk så jag iaf får en dag att handla lite klappar.. annars brukar han och styvfar åka in till NK på julafton och hitta det mesta..  

Men jag och sambon skall köpa gemensam julklapp i år, sådant vi verkligen behöver till hemmet. Så lite större inköp blir det till jul.. 

• sweetstreet

Lappis,
    jo jag blir lite ledig över julhelgen. tar mig ledigt då. Men sedan har jag en "dead line" i mittten av januari för mnin artikel. Alltså bara en "del-dead line"  men måste ha ngn form av utkast då så jag MÅSTE läsa och skriva myyyyycket NUUUUU!. Ojoj!
    Men som jag skrev här förut så känns det samtidigt roligt och jag känner mig taggad så det är rätt mycekt av positiv stress trots allt.

• sweetstreet

AM,
    grattis till telefonen!
    Jag själv är sååååå nöjd med min iPhone som jag köpte i somras. Efter åratal av tjat från maken....  

• sweetstreet

Förberedelser inför julen har jag inte gjort direkt. mer än bakat pepparkakor som alla redan är slut. Samt lussekatter så en del av dessa ligger if rysen. men tja, mat får det bli senare. Vi kommer troligen vara bara maken jcg och dottern på julafton i viklet fall. och sedan blird et knytis med vänner här på juldagen. Ska bli jätteskönt med en såpass avlsappnad jul faktiskt!!!

• Lapinette

Ja din make verkar gilla Apple Sweetan! Och vad skönt att det blir lite ledigt iallafall. Själv känner jag ett stort behov att tanka batterierna efter ganska så mycket jobb den senaste tiden.

• fru AM

Själv vägrar jag köpa iPhone (lite av princip numera) - min make och massor av kompisar har och hyllar och jag kallar dem iPhags ...

Min lilla godbit heter Sony Ericsson X10 Pro  ... Ligger och laddar - snart får jag leka med den!

• sweetstreet
    fru AM skrev 2010-12-17 17:43:21 följande:
    Själv vägrar jag köpa iPhone (lite av princip numera) - min make och massor av kompisar har och hyllar och jag kallar dem iPhags ...

Min lilla godbit heter Sony Ericsson X10 Pro  ... Ligger och laddar - snart får jag leka med den!
    Hahaha! Jag förstår dig faktistk!!!!
    Men jag tycker verkligen den är sjukt bra och eftersom hela vårt hem är mer eller mindre Appledesignat haha så passar det bra med iPhone. Den är kompatibel med datorn och TVn nu!
    Så jag kan använda den som remote till Tvn vilket är himla snajsigt! Eller direkt visa bilder eller filmer från den på TVn också najs!
    Jajajaaaaaa. teknikens under.
    Framförallt ärden super för Lill-Skruttan kan kolla film eller annat på den när man är ute på srång. VÄLSIGT convenient i vissa sammanhang måste jag säga!  
  • sweetstreet
    Lapinette skrev 2010-12-17 17:32:54 följande:
    Ja din make verkar gilla Apple Sweetan! Och vad skönt att det blir lite ledigt iallafall. Själv känner jag ett stort behov att tanka batterierna efter ganska så mycket jobb den senaste tiden.
    Heheeeee! Japp! Minst sagt!
    Själv är jag också rätt såld måste jag säga. Bra datorer, inte så mycket problem med virus eller annat. iPaden är super! Snygg design på allt från datorer till ipods! Well.... you name it.
    Jag är rätt såld själv också nu måste jag säga. Om jag fick välja skulle jag aldrig gå tillbaks till en PC igen t ex.  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!