• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Snaily: Yngla är verkligen supersöt! Tycker inte att så nyfödda brukar vara riktigt så söta!

Här är jag hemma från att ha hämtat hem sonen. Jag börjar fundera på om han har höstblåsor eller ngt liknande.. Visst är det någon/några som har erfarenhet av det? Han är gnällig och ibland ser han hängig ut, vill inte ha nappen och dreglar i mängder! Först trodde jag att det var de sista hörntänderna som var på G, men nu tycker jag att det ser ut som blåsor.. (de är typ en och en, men har satt på olika ställen).. Glass verkar lindra... Fast han verkade inte ha varit gnällig på dagis, inget de sa iaf!

Så det blev ingen pulkaåkning, som planerat, utan glass och alvedon framför playhouse disney!

• MSW

Snaily igen: Vi slutade också använda dubbeltäcke efter att A föddes.. Fast det var nog lite senare ändå, vi gav upp... För om jag minns rätt så var det för att han la sig ovanpå täcket.. Hur vi gjorde i början minns jag inte riktigt... Fast han sov nog i vagnen/spjälsängen faktiskt... Eller?

• MSW
    passionsblomman skrev 2010-12-17 14:10:32 följande:
    *jobbar stenhårt på julstämningen*

">

" target="_blank">

" target="_blank">

...

Nå vad tycker smågluttarna i tråden och deras mammor, kom igen nu det svänger ju...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    A sitter och diggar iaf!
  • MSW
    MSW skrev 2010-12-17 14:13:08 följande:
    A sitter och diggar iaf!
    Fast sen tyckte han att "inte så högt man få ont i öjonen".. Men när jag sänkte så sjunger han och diggar igen!
  • passionsblomman
    MSW skrev 2010-12-17 14:13:08 följande:
    A sitter och diggar iaf!
    I knew it!

Här kommer nästa:

En av mina absoluta favoriter, underskattad, glömd och undanskuffad:

">

Om ni inte fattat det, så håller jag just nu på med min JulYouTubelista...Tungan ute
  • passionsblomman

Detta har med tiden blivit en tradition vid vårt julbord-av mig införd, och svärfar brukar särskilt säga "nu måste PB ta den där med Rudolf". Så då gör jag ju det! För full hals.

">

Nu ska jag skona er....

• MSW

En av mina favoriter.. Fast inte så mycket fart förstås..

Föresten hörni! det är juh FREEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAG!!!

• MSW

Min ihopplockade (brända)  julskiva sitter dessvärre fast i vår ena bil, då det är ngt med tändstiften, så stereon inte får någon ström, så jag kan varken lyssna på den eller få ut den *muttrar* Maken har dock lovat att hjälpa mig.. Men det har inte blivit av än..

• muggles
    fru AM skrev 2010-12-15 19:54:54 följande:
    Jo jag vet - jag brukar kolla i smyg att grejerna är med ... Men maken ska tro att han har hela ansvaret. Tänk om jag tog på mig allt han inte kan hålla reda på ... jag skulle få gå dubbla skift och klona mig själv.

Och vem tar Televinkens pass?  
    Här hemma är det tvärt om. Halvvägs till affären kommer jag på "fick vi med oss inköpslistan?!" och maken lugnt: "jadå". Han kommer oftare ihåg att packa alla Moas saker än vad jag gör *guldfiskminne*
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!