• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Ore-nej tyvärr inte men hon fick även problem av minipiller så vet inte om rent generellt inte tålde hormoner så bra

Hehe då har vi  konstaterat enda fördelen med att vara icke fertil

• Parnassia

Lappis - jag frågar igen. Vill du dela med dig av ditt chokladkolarecept? Jag gjorde det förra året, men hittar det inte nu...

• Fru E

Är inte pessar lika meckigt som regnkappa

• Lapinette

200g smör
    200 g mörk choklad av hög kvalitet t ex Vahlrona
    4 ägg
    2 dl strösocker
    2 tsk konjak
    florsocker till garnering

Jag kör hälften av detta för 4 portionsformar.

Sätt ugnen på 250 grader men endast på övervärme. Smält smör och choklad i vattenbad eller i mikrovågsugn. Vispa ägg och strösocker riktigt pösigt. Blanda ner konjak, smör och choklad. Fyll i 4 portionsformar. Ställ formarna på en kyld bakplåt och grädda i ugnen i 5-8 minuter. Chokladdesserten ska få yta men fortfarande vara lös inuti. Sikta över lite florsocker och servera med lättvispad grädde ... eller glass, hallon, körsbär ... whatever you like!

• Parnassia

Tack! Men det där verkar vara fondanten...
    Kola var det jag var sugen på nu.Drömmer

• fru AM

Parnassia/fru E: Pessar är lite meckigare än regnkappa då man gärna vill pipa iväg på toa för att fixa det hela (det ska vara spermiedödande kräm) och så vika i hop och upp med den ... Men det positiva är ju att man inte behöver vara orolig efteråt, behöver inte skynda sig isär så att säga ...

Erkänner villigt att Storsonen blev till under min pessarperiod - men det var ju för att vi båra medvetet slarvade och nog egentligen ville ha en liten bebis ( i alla fall jag)

• Vännerfan

Kappelösa, Tack för tipset om pessar! Det ska jag prova om det blir så att jag tar ut sprialen! Det skulle nog funka för oss. Om man bara lär sig sätta in den rätt. Men det kanske inte är så svårt?

1up, Jag vet hur min kropp funkar och det är nog det som är problemet. Den är nyckfull och oregelbunden och har en fallenhet för att bli gravid om tillfälle ges. Så jag gör bäst i att stoppa den från att bli det på de säkraste sätt som finns för att inte bli ett mentalt vrak. 

AM, Jag känner inte av spiralen alls. Inte när den var precis nyinsatt heller. Trådarna kände jag efter för några dagar sen och de satt mer lättåtkomligt än jag trodde de gjorde. Men maken har inte känt de alls. Tror de sa att man skulle komma tillbaka om han kände dem och då skulle de klippa trådarna kortare.

• smint

Har inte så mycket att lägga till i prev medel diskussionen. Jag åt p-piller fram till dottern blev till. Men nu vill jag inte göra det, kommer garanterat att glömma bort och ta dom.. 

en fråga till AM: Visst har du teutonia fun?  hur har den funkat i snö?  har hittat en på blocket och den finns kvar så jag fick gärna kolla på den i helgen. Men hur har den funkat som sagt? 

• Vännerfan

AM, Oj, hur slarvade ni med pessaren menar du?

• Vännerfan

Måste googla pessar och sen in i duschen! Till och med Prinsen manar på mig att skynda mig innan lill-prinsen vaknar igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!