• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Telis skrev 2010-12-16 19:54:04 följande:
    Jag tycker samsovning är fantastiskt mysigt! Jag tror att jag ska tvinga Televinken att samsova med oss tills han är 15.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

När jag en gång i tiden fött Storsonen så tipsade BM om hormonspiral men då fick jag dförst testa minipiller med samma hormon som fanns i spiralen för att man skulle se om hormonet funkade på mig (så jag slapp ständiga blödningar). Då fick jag Mini-Pe vilket funkade strålande - så bra att jag aldrig satte in spiralen ens. Det kan ju vara så, Parnasia att just det hormonet inte passar för dig? Du kan ju inte gå och blöda för jämnan. Cerazette funkade inte på mig (testade för 6 år sedan) - drippelidroppade konstant. Koko: det kan ju inte vara meningen att det ska blöda hela tiden? HAr du fått någon tidsuppskattning på vad som är normalt när man börjat med Cerazette?

• _koko_

Smint - Fullkomligt vidrigt! Kom på mig själv med att tänka skönt att vi inte har några manliga pedagoger, men 1) även kvinnor förgriper sig på barn och 2) det är så ovanligt, fördelarna med att ha manliga pedagoger väger vida över! Och Vickan, har du drabbats? Usch, vad HEMSKT!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-12-16 19:48:43 följande:
    1 up - hormon är det jag har. Men några kontrollbesök har det inte varit tal om. Varför ska man gå på det? Förutom om man misstänker att spiralen sitter fel eller har försvunnit?
    jag minns att jag blödde till och från i evigheter... säkert mer än tre veckor...
  • _koko_

Am - Jag har lovat bm att ge det 3 månader, men det kommer jag nog inte kunna hålla om jag aldrig är blödningsfri... Fattade det som att kvantitet kunde småblöda till och från upp till 3 månader. Blöder inte mycket, trosskydd räcker, men ändå!

• _koko_

När det gäller bebissaker hade mina barn 50 länge, men det går ju att komplettera efteråt. Jag är 176 och min sambo 182, våra barn 47 o 49 långa när de föddes, så det behöver ju inte korrelera med barnens födsellängd. Sen är vi jättenöjda med vår padwico 903 som jag fyndade på blocket, älskar sovpåsar (grobag), men lillebror var tyvärr inte lika imponerad som Conny som hade sån tills han var ett och ett halvt! Badtermometer fattar jag inte och pyjamas med fötter har jag samma erfarenhet som am av. Näsfrida eller den nya otrivin nässug tycker jag däremot är ovärderlig.

• fru AM
    _koko_ skrev 2010-12-16 20:25:19 följande:
    Kvantitet skulle vara man...
    Undrar om då "kvalitet" då automatiskt blir "kvinna" och tvärtom ... på din telefon?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!