• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Sweet - folk kan bara hoppa in om de har längre kötid. Kötiden räknas fr o m det datum man betalade in anmälningsavgiften till Adopstioncentrum. Sen kan man ju liksom vi gjorde välja att inte påbörja utredning, kurs etc på en gång utan en del kanske försöker på egen hand ett tag till etc. Sen kan det även komma in folk som stått i en annan kö men då det tar sådan tid har de valt om. Vi hoppade ju in i Koreakön utan att ställa oss sist eftersom vi hade ett hyfsat anmälingsdatum. Minns inte hur många som står i kön med har för mig att det är över 100 st.

• fru AM

Men gud, Lappis - så frustrerande! Att det plöstligt kan komma någon glidande från vänster. Men nu har ni varit anmälda så pass länge att det kanske verkar otroligt att så många andra skulle ha varit anmäld längre och byta kö till er kö? Eller vad tror du? Ni var ju himla smarta i alla fall som anmälde er "i god tid", om du förstår vad jag menar ...

• Parnassia

1 up - hormon är det jag har. Men några kontrollbesök har det inte varit tal om. Varför ska man gå på det? Förutom om man misstänker att spiralen sitter fel eller har försvunnit?

• _koko_

Godkväll i tråden! Jag hittade inte 1up på FB men ska göra ett nytt försök nu när vi fått ditt riktiga namn. Jag fryser och hostar och hoppas verkligen att jag inte smittade någon på lunchen. Vabbar dessutom för lillebror som är dålig i magen igen... Vad kul det var att se er igen, och kanske framför allt televinken som blivit så stor och pricken som var lite sötare än jag eg tror att man får.

• viktualia

Smint - hemskt värre!! Själv var jag drabbad av en gympalärare som hade sådana tendenser under hela låg- och mellanstadiet...  jag tänker alltid att det är tur att samhället gått framåt på den horisonten. Då var det "inte så farligt", nu blir liknande saker skandal.

Sovpåse - använder Trollet fortfarande. Mycket bra pryl. Och han sov i spjälsäng från 0 till 4 månader. Sen dess har han bosatt sig i mitten av dubbelsängen... baaaaaaaa jajaj.. lite jobbigt att bli dragen i håret mitt i natten... bland annat..

• fru AM

Jag hittade inte heller 1up på FB - fanns många med samma namn ... 1up - tell us more!

• Telis

Jag tycker samsovning är fantastiskt mysigt! Jag tror att jag ska tvinga Televinken att samsova med oss tills han är 15.

• _koko_

Parnassia - Jag har ätit cerazette i 3 veckor och blöder också konstant. Hade 3 fria dagar i början tror jag. Skulle haft h-spiral men ångrade mig i samråd med bm. Men jag har iaf en kontrolltid efter 3 månader för att prata om hur det funkar, eller inte funkar...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!