• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Smint-usch för mötet hoppas att det är en oskyldig anklagelse!

• smint

alltså det var ett barn på förskolan som det hade kommit från eller inte barnet, men det har ev hänt något med ett barn på förskolan.

• BrudSommar2006

Smint, vad tråkigt att det var som vi befarade men det verkar inte som att din dotter varit inblandad i alla fall? Fast det är ju en klen tröst för det barn det möjligen gäller men man vet ju inte i nuläget. Det tråkiga, om det skulle vara så att personen är oskyldig, är väl att det inte kommer att gå att komma tillbaka för den personen. Annars är det så klart ännu tråkigare. Hoppas att övriga personalen kan få arbetsro nu i alla fall. Jag tänkte inboxa dig men det får bli imorgon för jag har Astrid sovandes i knät och har bara en hand att skriva med. God natt alla.

• smint

Ja dom vädjade till alla att låta personalen göra det dom är där för, att ta hand om våra barn.. Så jag hoppas att folk respekterar det.  det kommer ju blir mycket snack ändå utanför grindarna osv.. Ja personen kommer nog inte komma tillbaka i tjänst om den är oskyldig .. 

• passionsblomman

1Up, ja det kanman kalla radikal ångestbearbetning. Frågan är om jag-som haft långt hår ända sedan jag lyckades tjata slut på mammas klippande i lågstadiet-skulle överleva en sådan chock....

...Telis Ja, man får fnissa åt eländet. Vad ska man annars ta sig till. TomteTa på sig luvan.

Smint, fy farao. Och jag måste ju också säga, att stackars personal ifall dennen är oskyldig. Det går ju inte att tänka sig något värre än att bli oskyldigt anklagad för en sådan sak. HUR ska man svära sig fri från det? Man får ju emigrera!
    Och är det sanning bakom så är det ju fruktansvärt för barnen och föräldrarna och övrig personal. Fy tusan vad gräsligt. jag förstår att du är helt slut. hoppas du kan sova inatt! Hjärta

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    1up skrev 2010-12-15 21:13:16 följande:
    Kul med så många Mönsteråsanknytningar i den här tråden.. :)

Idun har (haft) femte sjukan och fick ikväll sitt andra större skov med utslag över hela kroppen. Just som vi trodde det skulle lugna ned sig på riktigt.. suck. Någon vars barn haft det? Hur länge fick ni dras med knottror och prickar?
    Vad är femte sjukan för nå´? Det låter suspekt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Izzie

Smint - Usch, så jobbigt. Det är ju bara så ofattbart. Skönt att det iaf inte är i ditt barns direkta närhet som pedagogen jobbat. Vi har haft ett liknande fall där jag bor också och det har varit superkämpigt för alla inblandade. Skickar stor kram!

PB - Kunde inte heller låta bli att fnissa... Såg liksom bilden framför mig, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara fullt så illa att det blir bättre av att raka av det...
    Hade inte heller råd att köra hela kitet hos frisören så här innan jul, men jag tänkte satsa på en intensivtoning hemma iaf, det brukar hjälpa. En sån kanske du kan testa?

Snaily - Hon är verkligen helt bedårande, din lilla Yngla!

Fru E - Jag tror också på det vita...

1up - Femte sjukan? 

• Izzie

Am - Du är verkligen full av överraskningar

• Parnassia

Smint - jag kan bara föreställa mig hur tankarna snurrar i huvudet innan och efter ett sånt möte! Hoppas för ALLAS skull att personen är oskyldig. Hu vad hemskt om ens ett uns sanning finns i pratet.

Snaily - Yngla är ju underbar! Jag kan inte begripa att mina varit så små. Fast rent tekniskt har de inte det, de vägde 3690 och 3755.

PB - köp en paket färg på Ica - det gör ju skillnad och man känner sig piggare en stund! Kram på dig, hoppas du sover nu förresten.

• Parnassia

Jag har ängat kvällen åt att fundera på pensioner, ska välja bolag för förvaltning av min tjänstepension. Men det är ju jättesvårt att jämföra!!
    Har ni några bra tips? Någon sajt som är bra att jämföra på?

Fast nu MÅSTE jag gå och lägga mig, Lillas tredje tand är på väg, vänster uppe, och den är jobbig. I natt vaknade hon ca 73 gånger. Jag sov i gästsängen och maken tog jobbet. Inatt är det ombytta roller.

När man talar om trollen, gnäller de i sovrummet. God natt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!