• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis
    fru AM skrev 2010-12-15 19:54:54 följande:
    Jo jag vet - jag brukar kolla i smyg att grejerna är med ... Men maken ska tro att han har hela ansvaret. Tänk om jag tog på mig allt han inte kan hålla reda på ... jag skulle få gå dubbla skift och klona mig själv.

Och vem tar Televinkens pass?  
    Jag tar Televinkens pass! Han ska inte fastna i någon gudsförgäten håla pga sin pappa.

Har du sett Televinkens pass förresten? Det finns inskannat på den där bloggen som jag tror du fick länk till en gång för länge sen.
  • fru AM

Ska jag inte berätta fler ihågkomster från min barndom på Mallorca? Någon?

• fru AM

Telis: nej jag har inte sett Televinkens pass! Varför finn det på bloggen (och vilken blogg kan det vara)? Måste leta lite ...

• Telis

Ja, nu vill vi gärna ha rapport från smint!

• Telis

AM, det är egentligen mest en blogg för Televinkens farmor+farfar och mormor+morfar, det är en orgie i Televinkenbilder och filmer. Jag inboxar adressen.

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-15 20:05:58 följande:
    AM, det är egentligen mest en blogg för Televinkens farmor+farfar och mormor+morfar, det är en orgie i Televinkenbilder och filmer. Jag inboxar adressen.
    Ja visst ja! DET var länge sen. På förra datorn ... därför hittar jag den inte! Inboxa gärna tack! Nu movietajm!
  • passionsblomman

Åh fatta vad man skulle skrika rakt ut ifall det plötsligt hoppade fram en APA i ens bil medan man körde! Shit vad livsfarligt!!!

Jag har alltid velat ha en sådan där pytteliten dvärgsilkesapa, helt enkelt bara för att de är så himla söta. Att de bajsar ingår inte i min barnsliga fantasi om att man kunde ha något slags stort växthus. Där kunde även kolibrier och jättestora fjärilar bo. Helt skötselfria och utan att lukta illa alls...och utan att kosta något som helst att hålla tropisk värme i vintertid. Hihi. Jätterealistiskt. men som sagt, i fantasin ska ju allt vara möjligt...

När det gäller att komma ihåg saker, så är en det en av våra främsa källor till gräl och irritation härhemma. Glömma, byta plats på, inte lyssna ordentligt, inte läsa den förbaskade inköpslistan etc etc. "Kommer du ihåg vart jag har lagt min" är det värsta. Helt obetalbart. "Nej. Det kommer jag inte ihåg."
    Men så är han ju också uppvuxen i familjen som säger "man får alltid ge sig iväg tre gånger" (dvs man får vända två för att fixa sådan t man glömt) och så säger de stolt "jomen vi hann fram tills det började"
    För mig och min mamma som gärna vill vara ute i god tid och som vill ha koll., planerar och gärna förutser saker, så är det sådant som är en källa till hjärtbesvär.

Har ni förresten apropå planering, noterat att det kommer att ta slut på julgranar i år? Redan den här veckan spår man, eftersom den myckna snön i Skåne och Danmark gjort att de helt enkelt inte kommer åt att skörda så många det behövs. Dyrare är de också, eftersom det är färre i tillgång och de som finns har kostat säljarna massor att köpa in pga merjobbet.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Kikar också efter Smint. Jag tror jag vet vilken kommun det är och jag har hört en olustig historia om någon typ av sexuella trakasserier mellan barn på en förskola, men jag vet ju så klart inte om det är den förskolan. Det var en kort notis ien  tidning och mer spekulationer.

Hoppas så att det är något mer administrativt elände.

• snaily

Hm, inser att jag måste läsa ikapp lite?!

Telis - pass, ska ni resa bort snart?

Jag har mailat lite galleribilder till Telis, egentligen bara intressant för de som inte har facebook för det är exakt samma bilder som jag nyss lagt upp där.

Ska se om jag hinner skumma ikapp lite - provat att lägga ifrån mig en sugfisk som inte är ett dugg förtjust att ligga alldeles ensam. (Funderar på om hon ska heta Sugfisken istället för Yngla, men hoppas det bara är ett tillfälligt karaktärsdrag!)

*vinkar till alla så länge och försöker läsa*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!