• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 1up
    Ore: Jag älskar att sy, men det är svårt att få tid till det. Om barnet sover så vaknar hon när jag gör det, och är hon vaken vill hon absolut vara mellan pressarfoten och tyget..
  • fru AM

1up: vilken söt dotter! Och en Mönsteråsmamma minsann! Då får du också hälsa till "min" gamla båt när du är i krokarna!

• 1up

Det lovar jag! Det går inte en vistelse där utan att jag står på kajen och drömmer om att sno skutan..

• fru AM

Bra idé: sno skutan och skicka sedan alla räkningar på renovering till ägarna!

• Telis

Men vad fint, nu får vi njuta av det där härliga lila hjärtat även uppe på flikarna i browsern.

• fru AM

Inte jag! Jag har fortfarande vigselringarna där ...?

Telis skrev 2010-12-16 10:52:25 följande:
    Men vad fint, nu får vi njuta av det där härliga lila hjärtat även uppe på flikarna i browsern.
  • Telis
    fru AM skrev 2010-12-16 11:02:41 följande:
    Inte jag! Jag har fortfarande vigselringarna där ...?
    Vänta du bara, jag hade dom också tills för en timme sen när browsern kraschade och jag fick starta om den.
  • Lapinette

AM - inget fel på lila men blåbär med mjöl på en websida blir lite väl mycket. Det är för mycket puttinutt över sidan nu. Gillade absolut den förra layouten mycket bättre.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!