• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga ... tycker inte värmeljus ger så mycket belysning.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2010-12-17 16:12:56 följande:
    Förresten hur det med julklappsinköpten för er?
    Färdig!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

pb - vad skönt! Själv känner jag mig ganska så färdig men har gjort det lätt för mig i år dvs. jag har hittills inte brytt mig om alla paket som ska ned till Frankrike när vi åker dit efter jul utan tänker att det får maken ta hand om. Vi får väl se när han vaknar och inser att vi inte har köpt en enda julklapp till släkten.

• Lapinette

Tinga - trist med så mycket jobb så här i juletid. Själv har jag haft mycket de senaste månaderna men sen någon vecka tillbaka har det lättat och idag skrev jag årets sista rapport (tror jag). Nu är det dags att planera 2011 och  ta hand om lite annat smått gott som blivit liggandes.

• sweetstreet

Oj Tinga!! Hoppas du klarar dig från flunsan! Mycket jobb har jag med. usch! Stress. FAST på ett sätt är det positiv stress tror jag. Hm...
    Tyvärr är lilltjejen sjuk vilket bidrar till lite extra stress. Av det mer negativa slaget eftersom ens arnbetstimmar då drastiskt krymper....
    Nu är maken hemma men jag ska väl avlösa honom i em... 

• sweetstreet

Lappis,
    vill passa på att skicka en massa gosiga varma kramar till dig! Jag tycker det är sååå jälva dåligt att ni inte kan få ert lilla barn av tomten i år!!!!!!! 

• Lapinette

Ja sweet men vi har ju inte öppnat våra julklappar än så man vet ju aldrig. Du, stressa inte ihjäl dig utan jag hoppas du även får lite julledigt med familjen. Hur är det blir det några extra dagar ledigt?

• fru AM

Jag har flera julklappar kvar ... Hoppas allt flyter på som det ska nästa vecka, jag har nämligen all julmat kvar att laga också ...

Fast idag grejade jag mig en egen lite julklapp i alla fall. Min mobil har varit inne på reparation för tredje gången och nu hade verkstaden gett upp och gett mig en ny - fast inte alls samma som jag hade lämnat in ... Jag blev inte alls glad utan lyckades byta till mig en som jag ville ha istället. Tydligen fattade telefonkillen tycke för mig också så han trollade bort mellanskillnaden    

Så en NY GRATIS TELEFON för AM! Sweet! 

• Lapinette

Härligt med ny telefon. Själv "fick" jag ett par nya stövlar igår då mina favoriter fick problem med blixtlåset igen. Fick lite panik då jag behöver ett par svarta snygga stövlar till kvällens outfit men Rizzo hade 500 kronors REA på alla stövlar så jag får väl vara nöjd ändå ... även om det var ett inköpt jag inte alls räknat med utan tänkt att de gamla duger ett tag till. Är väldigt minus på kontot nu ... bokade biljetter till Island samt hämtade ut fyra biljetter till Hair igår också.

• Lapinette

Men AM du har ju gjort köttbullarna! Så lite mat är ju fixad .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!