• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Nu ska jag gå och mata mina celler!

• kapellösa

Attans vad duktiga de flesta här inne är är med julbak och pyssel, känner mig lite bortkommen i sällskapet men ska nog ta och försöka mig på lapinettes kola, den verkar supersmarrig!
    och här kommer mitt bidrag till julstämningen i tråden:

Ang mitt nick så jag tänker det som kapell-lösa (vilket kommer från ett mycket internt familjeordspråk "skit i kapellet, vi kör ändå" vilket används när något inte är/behöver vara så noga), det var iallafall så jag tänkte mig när jag blev medlem.

• muggles

kapellösa: jag har bara pysslat apelsiner med nejlikor, inte särskilt mkt

*spanar efter Vänner*

• muggles

Robinson: äntligen åkte Markus "Hattifnatten" ut! Nu ska bara Mischa ut också, så får resten göra upp.

• muggles

Vi var och köpte gran förut. Tänk om de kunde fatta att de borde göra det till ett jippo; ha lite julmusik ur högtalare, skänka ut lite glögg (lägg på en tia på granpriset), tjöta lite med dem som köper... Skulle vara såå mkt roligare att köpa gran. Istället fick man ett surt "260 kronor!". Jahapp.

• muggles

AM: iPhags och underkänd på BVC vid 41

• Hattis

... och DÄR kopierade jag ÄNTLIGEN fondantreceptet! Ha

i-Phags är ordet för dagen! Fast av din beskrivning, Sweetan, så låter det faktiskt inte så dumt

Preventivmedel - Är själv tillkommen trots kontrollerad kopparspiral och skulle därför aldrig lita på en sådan. Känner flera som blivit till på så vis. Kanske fungerar de bättre idag Tycker att det verkar jätteläskigt att ha en sådan också, vad modiga ni är! Pessar - skulle nog inte funka här, jag har tom svårt att använda tampong. Jaja, checkar av en fördel med svårigheter att få barn...

• viktualia

pling!

läste ikapp på bussen förut och minns inte vad jag skulle kommentera... snurr snurr....

blev mäkta förvånad och glad när det visade sig att maken gjort mumsig mat och förberett helgpyssel på hemmafronten! och då kom jag av mig...

innan dess hade jag ett superbra utvecklingssamtal med chefen som bland annat innebar att jag troligen kommer att få en fjärrarbetsplats och kunna jobba hemifrån på riktigt. ÄNTLIGEN!! tjohooo!

Helgkram på er!!!

• sweetstreet
    Hattis skrev 2010-12-17 19:17:36 följande:
    ... och DÄR kopierade jag ÄNTLIGEN fondantreceptet! Ha

i-Phags är ordet för dagen! Fast av din beskrivning, Sweetan, så låter det faktiskt inte så dumt

Preventivmedel - Är själv tillkommen trots kontrollerad kopparspiral och skulle därför aldrig lita på en sådan. Känner flera som blivit till på så vis. Kanske fungerar de bättre idag Tycker att det verkar jätteläskigt att ha en sådan också, vad modiga ni är! Pessar - skulle nog inte funka här, jag har tom svårt att använda tampong. Jaja, checkar av en fördel med svårigheter att få barn...
    Jag är med GLÄDJE en iPhag!!!!!
  • sweetstreet

Muggladn var glad att granen kostade 260!
    Haha vi betalade sjuuukt mycket för vår LILLA gran! bara att konstatera att på manhattan får man betala Manhattanpriser. även för granarna. Vår lilla kostade 90 dollar!!!

MEN den är jädrgit fin! Haha jag förstår ändå än mer varför folk här tar in granarna så TIDIGT för DE pengarna vill man njuta LÄNGE!!!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!