• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

September, ja hon sparkcyklar som en tok! Men hon har ju en storebror som sparkcyklar och cyklar till dagis varje dag Sen är de ute och leker hemma på gården, så hon har hållt på sedan i våras, så med andra ord - tränat en hel del!
    Jag tar dock alltid paraply vagnen med mig, eftersom hon inte alltid är lika sugen på att spaka hem, då åker hon vagnen - trötter på eftermiddagen

• FruCicci

Expressens löpsedel idag:

Det är bra för hjärtat att äta chokladkakor ochchoklad deserter

HALLELULJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• smint

ja alla andras grav går superfort håller jag med om

september: nu är det nära, skickar lite kramar härifrån

vi hade viking till T förra året, superbra.   blir nog det i år med.

är det någon som har solskyddskläder i strl 62/68 och i strl 98/104 som ni vill bli av med? T har iofs inte använt det tidigare men nu blir det ju annan sol och mer bad så det kanske är bra med en tröja iaf.

myser med snuvig H, han kom äntligen till ro efter lite näsdroppar..  grannnens bebis är också förkyld dom smittade varandra i helgen förmodlgen. 

• start september

Nix, inga solskyddskläder att bli av med. Men tummen upp för såna! Jag minns att Koko tror jag tipsade om att man kan ta ut en resesäng till poolkanten och sätta upp ett parasoll så har man en skyddat säker plats för en liten.

Drömmer lite om en resa i vinter/vår också...

• _koko_

Tack för alla tips! Jag funderar på kavat defender, lillebror fick ett par begagnade såna förra vintern (från våra grannar) när storebrors Viking (köpta på Crispin, bra minne cicci! ), visade sig för svåra att ta sig i och ur. De har en stövelknekt även på småbarnsavdelningen, så även de små barnen kan ta av sig skorna själva, men det bygger ju på att de inte smiter åt för hårt över vristen.

• _koko_

september - Precis så gjorde vi, bra minne har visst även du. Vi hade iofs en privat pool, men det borde ju gå lika bra vid en publik dito. Och en sån här: http://aussiesfinest.jetshop.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=122, den kan jag visst inte sluta tipsa om...

smint - Våra solskyddskläder i liten storlek är rätt uttjänta är jag rädd (har använts av två barn redan), och de i större använder vi själva.

• _koko_

Vi hängde solfilten över halva sängen (där han låg) och sen en vanlig parasoll över det, då kände vi oss trygga med solskyddet och han brände sig aldrig. 5 månader gammal var han förresten den resan. *drömmer mig tillbaka till tiden med en bebis som gillade att ligga själv och fnula med sina leksaker*

• fru AM

Hektor satt i sin vagn i skuggan mest hela Thailandsresan (7,5 månad), eller på en solbädd i skuggan under ett parasoll - alternativt badade med lånad dräkt och egen solkeps. Jag smorde in hans ben ordentligt eftersom det väl var de som mest stack ut under sufletten. 

Smint: om du googlar solskyddskläder rea så finns det en del att botanisera bland. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!