• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Och nu ett annat ämne:

Visst är vi väl många som har femårig bröllopsdag i år? Träbrollop - funderar på en present till maken. Idéer? Han är snickartokig men ett verktyg känns trist.

• snaily
    _koko_ skrev 2011-08-30 14:31:30 följande:
    snaily - tack för länken! Kom hit, kom hit, kom hit!! Min sambo undrade förresten om vi inte kan anlita dig i fortsättningen isf för att betala hutlösa v-priser.
    Klart ni kan! Fast jag har tyvärr inte en enda pinal som kan vara bra, typ mediciner, sprutor, kanyler, instrument, osv. Men är det nåt som det duger att titta/klämma på så är jag inte alls omöjlig!

Nu ska vi göra oss i ordning för en promenad med den där braiga vagnen!
  • fru AM
    start september skrev 2011-08-30 14:42:39 följande:
    Och nu ett annat ämne:

Visst är vi väl många som har femårig bröllopsdag i år? Träbrollop - funderar på en present till maken. Idéer? Han är snickartokig men ett verktyg känns trist.
    Någon snygg träsak till hemmet? En bricka i teak? Eller en inspirerande bok om träsnide/snickeri?

Angående present så gjorde jag och maken precis upp om att skippa presenter i år. Vi bjuder varann på en weekendresa senare i höst istället. Till Tulpanernas stad kanske (m tanke på att vi firar Blomsterbröllop) 
  • Liten med Mindre

Smint - vi har solkläder från NOC, och kan förmodligen sälja strl 0. Inte mycket använt.

• Lapinette

AM - den idén var ju strålande - Amsterdam!

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-08-30 16:09:47 följande:
    AM - den idén var ju strålande - Amsterdam!
    Exakt!
  • smint

AM:perfekt resmål ju

Har nu enda bud på solkläderna till H så det blir bra. Hoppas dom är lite rymliga bara..  Har tagit upp vår andra vagn baby joggern och tvättat den så tar jag med den på resan. Skall bara fixa ett nytt hjul till den...

• Lapinette

AM - en myyyycket bättre idé än hawaiskjorta.

• Lapinette

Men AM ... var upplägget att du ska bjuda på en weekend och så maken ska bjuda dig på en? Är bara lite nyfiken på konceptet.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!