• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Stackars Buster, hoppas han skyr paddorna framöver.

Stackars Leffelina också, ögondroppar är inte kul. Varför fick hon det förresten?

Lugnt var det här, imorgon 39+0. Sammandragningar på kvällen, annars mår jag som vanligt. Inklusive stor oro för att nåt ska gå snett så här på sluttampen. Ska bli skönt med UL på onsdag.

• Liten med Mindre

Urk vilken diet - grodor o paddor kan väl få vem som helst att tappa aptiten. Måste funka kanon.

September - hoppas verkligen din oro är obefogad!

Snorkis - undrar också ang ögondropparna. Mår hon dåligt lilltösen, eller var det någon form av rutinkontroll?

Själv nojar jag över att ungarna åt rå korv från ICA i helgen - och jag är inte hemma och kan kolla vilken typ av korv det var. Hoppas det var en osmittad variant!

Och lagom när man hittat vissa saknade saker efter flytten, så kommer jag på att det saknas andra. Badbassängen är hittad så här i slutet på säsongen, men nu inser jag att lilltjejens vinterskor (som kanske eventuellt passar ett tag till) är borta, inklusive mina gummistövlar.

• fru AM
    Hattis skrev 2011-08-29 22:47:06 följande:
    Ååå vad jag är impad över din och makens meny AM! Har testat att göra banoffee pie och annat med kokt kondenserad sötad mjölk (dumlekoleinkrom) men jag har tyckt att det har blivit för sött. Med havssalt och banan och kallt så måste det bli mycket bättre! *lägger på minnet*
    Och citron! Glöm inte citronen! .-)
  • Lapinette

Parnassia - ja det är den! Har nu även köpt den efterföljande men inte provat några recept därifrån än. I denna (som du hänvisar till) finns även chokladfondantreceptet.

AM - jag pressade lite citron i kålrecptet.

• _koko_

Måste börja med något som jag läste för längesen men aldrig hann kommentera: TINGA - Vilket fantastiskt resultat att en av grabbarna passerat 15kg!!! Det har inte conny gjort ännu, och han är ju 3½... Och apropå storlekar passar PoPs fleece i 74 fortfarande utmärkt på lillebror, som blev 2 år för en vecka sen...

Sen var jag tvungen att lusläsa dn.se efter litens kommentar (för riktigt rå korv lär de ju knappast ha ätit tänkte jag), tur att vi inte köpt någon korv alls på sistone.

September - KRAM!

vickan - Krya på dig!

Fina resultat ni som jobbar på viktnedgång, bra jobbat!! Min bror har väl en sisådär 40kg att bli av med och kör hardcore-lchf, t ex är den enda grönsaken han äter broccoli... 10kg ner på 3 månader, inget sötsug och en känsla av att det här vill han fortsätta med resten av livet känns som en lyckad start. Jag är lite på honom om vitaminer och mineraler, men han verkar väldigt påläst så han får nog i sig det han behöver. Sen vill jag veta vad det gör med blodkärl etc, för hjärt-kärlsjukdomar behövs det ju inte mer av i (väst-) världen...

ea - Uäck, stackars buster! Tur att det gick bra, hoppas det inte blev alltför dyrt.

• start september

Usch Liten, men de har ju flera sorters korv på Ica och troligen är det lugnt i början av förbrukningsperioden? Kram!

• _koko_

AM - Jag gjorde zuchini-soppan i förrgår och det blev JÄTTEGOD, tusen tack!! Glömde dock chiliflakesen, trots att vi hade det hemma, och så blev det en klick creme fraiche isf chevreröran eftersom jag hade råkat äta upp halva paketet kvällen innan.  

• _koko_

Eh, ja, tack till lappis också, det var ju du som la ut receptet till mig.

• start september

Lite planering inför viktprojekt längre fram- LCHF för kvinnor inhandlad. Fånig titel men ganska roliga recept. Lite inspiration ska det bli. Och Charlotte Perellis träningsbok, maken garvade länge. Jag försökte få fram att hon inte avr min målbild, men träningen är upplagd för hemmabruk och det passar mig men visst finns det en komik i det....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!