• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Måndag och nu börjat racet för min del. 5 möten inbokade typ varje vecka framöver och jag sitter här i någon slags spritånga sen helgen och försöker att få de små grå att samarbeta ... inte lätt!

nenne - vad gör du där under skrivbordet? Har ni en skön matta att sussa på (avis) för här är det enbart parkett (på förra stället hade jag en mysig matta).

• Lapinette

AM - det där torskryggreceptet påminner lite, lite om "torsk i gömma" som jag varmt kan rekommendera. Vi gjorde din kålvariant i torsdags tillsammans med fläskkarré och en flaska Penfolds. Inte det smartaste när vi varken hade packat och dessutom skulle upp kl 04.00 morgonen efter. Vet inte hur vi tänkte men jag var lättövertalad (som vanligt ).

• muggles

AM: lät supergott verkligen! Har sparat ner dem i mitt BT-receptdok Fisken lät som LCHF? JAg kör hårt med det nu och det har gett resultat = -2kg på 4 veckor. Yes!

• muggles

Fasen jag får ingen ordning på sovtiderna. När jag lämnat på dagis hade Ada somnat i vagnen medan Beda vaknade så fort vi kom hem. Hon var vaken ett bra tag och somnade nu för en halvtimme sedan. Nu är det matdags - ska jag väcka henne då när hon äntligen somnat? GAAAAHHH!

• fru AM
    muggles skrev 2011-08-29 11:06:47 följande:
    AM: lät supergott verkligen! Har sparat ner dem i mitt BT-receptdok Fisken lät som LCHF? JAg kör hårt med det nu och det har gett resultat = -2kg på 4 veckor. Yes!
    Linser är väl eg inte lchf men kanske ok? Pots de crème au chocolat är hyfsat "nyttigt" - innehåller inte så mycket socket (i relation till grädde och ägg och choklad alltså - 0,75 dl delat på 12 formar)
  • nennesjuttioåtta

Muggles – jag har aldrig väckt Pricken för att äta, men förstår att det blir ju lite roddigt med två om de inte är synkade och Ada är hungrig NU. 

• nennesjuttioåtta

Lappis – nä bara parkett. Men längtar hem så det gör ont! Iofs har jag inte så mycket att göra idag heller så det spelar ju in också. 

• Liten med Mindre

Mugglan - tack för brevlåde tips. sparas det med.

Jobbigt med sovtider - ett barn är ju utmanande nog kan tyckas. Och heja på med kalasen! Sen är det över och det blir "bara" vardag. Lätt som en plätt då.

AM - efterrätten lät smarrig! Måste kolla närmre.

• Liten med Mindre

brevlådetips. Usch vad jag börjat särskriva.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!