• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Start september: Trixigt med kisseriet ... Minns att Livia kunde hålla sig otäckt länge - några gånger räknade jag ut att det varit från kvällen till nästa eftermiddag ... Dvs närmare 20 timmar. Inte nyttigt! Kan ju inte vara skönt heller ... Men man kan ju inte tvinga dem att kissa.

Har du funderat på potträningsbyxor? (Släpper inte igenom vätan mend det känns mycket blött så de förstår att de kissat) Tex. http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=568|569

• muggles
    start september skrev 2011-08-26 09:11:18 följande:
    Och peppar peppar, två blöjfria dagar! Hon bestämde sig själv på förskolan, bad om ett par trosor och sen har det gått bra med en endaste olycka hemma när det var för roligt en gång. Hon vill själv vara blöjfri på natten men det vågar inte jag eftersom hon vill ha välling också.
    Grattis till framgången! Moa ville också vara blöjfri på natten snabbt efter att hon blivit det på dagen och vi lät henne vara det (vi var skeptiska till att det skulle funka men det gjorde det!). Ni kan ju ge henne kvällsvällingen minst en halvtimme innan läggdags och sedan inför ni "kvällskissen", den som man gör innan man lägger sig. Så har vi gjort och det har funkat super.
  • nennesjuttioåtta

jahapp, så har Pricken blivit ett barn och slutat amma pang bom, slutat vakna på nätterna (nu jinxar jag medvetet för jag saknar honom i vår säng) och tackoch lov äter han fortfarande som en dyngspridare så man har någon uppgift kvar här i välrden.

GOD Morgon!!!! 

• muggles
    Liten med Mindre skrev 2011-08-26 11:14:12 följande:
    Brevlåda - någon som har en käck modell att rekommendera? Inte snordyr, men låsbar, lite rymlig och den ska inte ta in vatten.
    Vi har Flexbox: www.flexbox.se/postlada-lovisa.html. Motsvarar vad du är ute efter.
  • nennesjuttioåtta

Grattis PB till -1,4 kg!! Bra jobbat!

• Lapinette

En trött Lapinette tittar in efter en intensiv helg i Berlin och vad ser jag

- Gemma! Nej, det finns ingen glamourtråd längre ... du är ju som är den ständiga trådöppnaren. Vet du att trådar inte "dör" längre på BT så om du startar en ny kommer den att vara för evigt . Meddela bara oss på fb så tror jag säkert att de andra tjejerna hänger på.

Gällande barn så händer det nada men gällande glamour så försöker vi fortfarande så gott vi kan .

AM - er middag lät underbar. Har missat efterrättsdiskussionen men får väl googla mig fram. Har inga inbokade middagar (hemma) framöver men däremot ska vi till Divino på lördag för att fira makens födelsedag (något försenat).

• Lapinette

Och så inser jag att nästan samtliga här inne verkar vara smygläsare .

• nennesjuttioåtta

Igår stod Pricken och lyfte först en stor ladugård i palst och senare Nancys plasthink med kattmat, utan att hålla i sig i något annat. Han vägrar ta ett steg, men balansen har han ju uppenbarligen. Han är väl envis.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!