• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Jag läste aldrig Summan-tråden för jag var rädd att bli beroende av fler trådar, men nu blir jag ju sugen. Blir jag stillasittande i detta väntande får jag nog leta upp den... Men jag känner ju igen ditt nick Gemma, skrev du inte i restråden också? Där har jag varit smygis länge.

• passionsblomman

Men vadååå för summa? Här har jag uppenbart missat både en rolig tråd och personligheter!
    Gemma, berätta berätta, vem är du då, om du säger nu och man inte vet ett smack om Shanghai? Du tycks höra ihop med dem som gillar Det Goda Livet , där resor ingår i definitionen?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Jag har inte tid att sitta här, jag måste promenera. Nu ska jag ut igen så jag hinner min runda innan Brandförsvarets årsfest i eftermiddag/kväll.
    Jag har just färdigställt den tipsrunda som blev vår uppgift att bidra med.

Jag vägde idag ett kilo mindre än jag gjorde i måndags morse. Det får betraktas som gott anser jag. Jag är särskilt nöjd med att jag GÅTT ner kilot, eftersom jag verkligen verkligen behöver röra på min stackars värkande lekamen, i hopp om att kanske därmed framöver få mindre ont. Fast just nu gör det ju snarare mer ont förstås, men det ingår ju i kommaigångandet.

Min systerdotter har börjat logga sina träning här: www.Dumbbell.se
    Det går visst att ladda ner en app så det funkar ihop med telefonen, så hon kan skriva in precis hur långt hon gått osv. Men jag har börjat föra min dagbok där, helt utan telefonen. Det är ju gratis, man får diagram och det är mer överskådligt än mina egna tidigare hemmagjorda dokument. Kanske något för någon annan som är på G?

Man kan skriva in mat och allt möjligt om man vill.

• passionsblomman

Parnassia, kräftorna blev succé helt enkelt!
    Jag lyssnade på tre-fyra olika hur ni brukar göra, och doserade sedan efter någon egen slags blandning av dessa. Det blev mycket gott, till min stora glädje. Jag gav ett smakprov på 10 st till sonens bästis föräldrar, och de sa att det var de godaste kräftor de någonsin smakat. Eftersom han är kock så kändes det lite extra kul.
    Ikväll krockar Brandkårsfesten med kvarterets årliga kräftskiva. Kanske ska jag tina de 20 st jag har i frysen och kvista över sent omsider till kräftfesten? Eller inte. Jag kan ju gå dit ändå och vara lite social. Eller vara social på den fest jag redan är på. Vi får se...

Fast först var det den där stavgångspromenaden ja.

• viktualia

Gemma - jag nojjade ö ver själva livsförändringen med barn och över hela grejen med graviditet... Missfallen gjorde nog varken till eller från. Som den odrägliga egomänniska med djup kärlek till jobb och frihet var och i viss mån är jag osäker på om jag gillar att ett barn tagit över kommandot i stunden.... Som tur är, så visar det sig sakta men säkert att maken är likadan om än något mer barnkär. Alltså är andan i fördelningen av ansvar bra hittills. Och just nu är sonen inne i en period av sanslös pappret, något som jag inte misstycker till... Fniss... Är bara lite smidigt ibland.

Smygläsare finns det otroligt många fler än man tror... Det brukar visa sig även i den här tråden....

PB - hälsa min kompis om hon är på festen!

• passionsblomman

Vickan, klart hon är! Hon håller på med förberedelser för fullt och har bla lovat ta med pennor til nämnda tipspromenad. Jag ska hälsa!

• passionsblomman

på tal om promenad så var det ju den ja...

-så! Nu är MBT skorna på och jag GÅR nu. Hej´rå!

• Snorkfröken77

Gemma - Haha, är någon väska egentligen prisvärd?! Jag menar man skulle ju egentligen kunna bära runt sina grejor i en tygpåse, men hur kul är det? Säga vad man vill men Birkin är vacker, vad har du för läder och färg på metallen? vad är det för Marc Jacobs väska du väntar på? I min handväskegarderob finns det ett ohälsosamt antal Mulberry's, är lite svag för det brittiska och jag älskar doften av läder...Just nu ligger jag lågt pga föäldraledighet, men jag fantiserar om väskan jag ska köpa när vi båda jobbar igen Tja, annars är jag väl lite av en skönhetsjunkie också, köper massor med smink och parfym och krämer Skor skulle jag kunna bli helt fast i också, men där har jag stoppat mig själv (tur är väl det med tanke på att mina fötter verkar ha blivit större efter två graviditeter)

Mopedvin - Hur ser dina erfarenheter ut av p-pillret Qlaira? Läste lite om det och blev nyfiken och tänkte höra med dig som får höra folks erfarenheter.

smint - Jag är inte ute efter något speciellt, mer än de årstiderna och storlekarna som AM skrev. Jag tycker att det är bra att köpa lite begagnat, känns helt rätt miljömässigt sen kanske man köper kläder man annars inte köpte. Sen skulle jag inte vilja köpa på blocket utan vill veta vem som haft det innan, er "känner" jag ju Har du något klädpaket att sälja är jag intresserad

• Snorkfröken77

Apropå det, är någon intresserad av prover på Dermalogica? Jag har massor hemma som jag fått med mina beställningar och jag använder dem nästan aldrig. De flesta är för "mogen" hy (fnys, hemskt ofint att skicka dem till mig ). Kan skicka med posten om någon vill ha?

• passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-08-27 21:57:55 följande:
    Apropå det, är någon intresserad av prover på Dermalogica? Jag har massor hemma som jag fått med mina beställningar och jag använder dem nästan aldrig. De flesta är för "mogen" hy (fnys, hemskt ofint att skicka dem till mig ). Kan skicka med posten om någon vill ha?
    Ja tack verkligen och hemskt mycket gärna! Jag skulle bli jätteglad!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!