• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Eftervärkar efter tredje barnet var i smärta räknat värre än någon av förlossninganra ... (allra värst på BB i kombination med att de kom och klämde en på magen hela tiden. Ville ju sopa till dem!)

• _koko_

Jag minns inte att jag hade eftervärkar alls med lillebror, men i stället hade jag en konstant smärta av snittet de första dygnen som gjorde att jag nästan ville dö.

• Liten med Mindre

Mmm...mina föräldrar listad själva ut att det skulle vara gott med äppelpaj ikväll.

• Parnassia

Åh AM jag hade glömt hur ont det gjorde när de kom och klämde! Usch! Nu fick jag en "flashback"...

Tänkte lämna bygget om 10 min, så nu ska jag packa ihop.

• Ore

Skrev ett långt inlägg, som försvann, och innan jag insåg detta så har jag hunnit höra om en kollega som hastigt avlidit. Så nu ska jag nog avsluta mig på jobbet, grubbla litet över hur bräckligt livet är, hämta lillkillen tidigt på dagis och krama honom litet extra.

• Ore

Sorry om jag sänkte fredagsstämningen för någon med mitt inlägg... Inte min mening alls - jag ska ff dricka mitt vin ikväll och njuta av livet för uppenbarligen vet man aldrig när det tar slut!

• start september

Jag tror att om livmodern drar ihop sig snabbt blir det mindre eftervärkar? Och att den drar ihop sig snabbt kan teet hjälpa till med. Låter  inte det logiskt? Mindre avslag också påstås det. Jag dricker på med andra ord, men inga jättemängder

Jag hade inga eftervärkar vad jag minns sist, var ju lite mörbultad så tog Alvedon de första dygnen men annars kände jag inte mycket.

Fondvägg i form av tapet gillar jag själv, så det vill jag inte tro är ute

• BrudSommar2006

Äppelpaj vore gott, våra äpplen är inte mogna att äta riktigt än men går bra att göra paj på. Men jag har ingen koll på vad vi har hemma och vad vi behöver handla hem vad det gäller ingredienser, vet heller inte om jag orkar ta reda på det.

Är det verkligen sant att Anna Wahlgren är med i scientologerna förresten, som det skrivs om nu? Eller är det buffel- och båg sajter som skriver så? orsakverkan.blogspot.com/2009/02/anna-wahlgrens-psykiatri.html

• Liten med Mindre

BS - AW är en excentrisk person, men om hon är scientolog eller ej låter jag vara osagt. Läser inte så många kändis-skvallerspalter. (Eller - jo, om jag kommer åt hos naprapaten - men då vill jag ha maffigare skvaller än så. )

• BrudSommar2006

Liten, nja, det var mest att flera skvallersajter dök upp med samma sak, typ på en gång. www.newsmill.se/node/4062

Hm, äppelpaj var det ja, om jag köper smör och vaniljsås borde jag klara det.

Hemma står en oöppnad kartong med viktväktarnas brevkurs. Jag får inte ens tummen ur och öppnar kartongen. Motivationen är på topp... Nä, äppelpaj och ett glas vin, det blir bra det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!