• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Liten - Mina föräldrar har en sån kompost sen 20 år tillbaka, den håller än. Vi har en brevlåda från Jula, en sån här:
    http://www.jula.se/rostfri-markpostlada-794054 Jag hade eg velat ha en biggi eftersom den har inåtgående brevinkast (bättre för brevbärarna) och tjockare plåt, men vi fick den här av mina föräldrar och då var det ju inte läge att gnälla.

smint - Då löser det sig ju i vilket fall  hoppas du hittar nån schablonbudget nånstans.

Grattis till trådens födelsedagsbarn från mig också! Både dagens och morgondagens.

• Oupsie

Liten, tack. Jag har hittat en tapet som jag gillar men jag tror att den kommer att bli lite mycket om man sätter upp den i ett helt rumObestämd. Och angående eftervärkar, jag vet inte om min förlossning skulle räknas som snabb, men att jag blev igångsatt kanske påverkar? Jag vet bara att jag tyckte att det var missvisande att jämföra det med mensvärk .

Parnassia, två månader, ja då verkar det som att det kan ta ett tag då.  

• Oupsie

Får gå och underhålla en gnällig Daisy. På återseende .

• viktualia

Brevlåda - köpte vi en prisvärd veckovariant på Bauhaus! Satsa dock på torr post, så kolla locket/taket på lådan och fundera på hur regnvatten/töad snö rinner!

• Liten med Mindre

Oupsie-  inte var det som mensvärk för mig heller. Molande hugg är bättre beskrivning.

Idag är jag riktigt oinspirerad. Lustigt - har vi hört den förut? Får nog sätta mig o rensa någon lista och skicka lite post så jag kan gå hem med gott samvete.

koko -tack för länk. Undrar om vi behöver en så stor låda när vi inte har tidning? Tål att fundera på.

• MSW

Oupsie: bröstmjölken verkar vara kvar länge efteråt... Tror det var kvar uppåt ett år (drygt?) för mig efter jag hade slutat amma.. Men sen är det juh säkert som med allt annat, olika för alla!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-26 09:46:01 följande:
    Har någon hört något från Sweet? Jag bara tänkte på det här med vädret, man blir ju orolig.
    hon bloggade i natt svensk tid...
  • Parnassia

Eftervärkar ja- Med Stora minns jag inte så mycket av dem men med Lilla vet jag att jag ett par nätter var uppe och gick och grät och försökte härda ut trots receptbelagda värktabletter. Usch!
    Min mamma säger att för henne blev det värre för varje barn.

• fru AM

Oupsie: som jag har förstått det är det lite ute med fondväggar nu, ja. (eller egentligen är det stilpolisen "min man" som hört det och berättat det för mig ). JAg tycker hursomhelst - inte helt förvånande kanske - att det är roligt att "ta i lite" och tapetsera/måla hela rummet i någon inte alltför försiktig färg/mönster.

Du kanske kan hitta en tapet som är lite mindre crazy? Eller chansa på att det blir tokbra med tapeten i hela rummet. Eller strunta i "trenden" och göra en fondvägg ändå om den är fin. Vilken tapet är det du fastnat för? 

• _koko_

oupsie - Tycker inte heller fondväggar verkar vara ute, men man kan ju fundera över om det ska vara en hel vägg eller bara en del av en vägg, eller kanske två väggar, vilket som passar rummet och möbleringen bästa. 

liten - Vi har inte heller någon morgontidning. Det finns en löstagbar skiljevägg på mitten och med den är brevlådan inte större än en vanlig. Vi tycker det är skönt när man reser bort, ingen behöver ta in posten åt en.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!