• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Snorkis - Trollet har 80 fortfarande nu vid 1,5 år och det är en ytterst lurig fråga om han verkligen tar sig upp till 86 när det blir dags för vinterkläder i höst...

• Gemma

Hej Viktualia! Smygläste du alltid eller hände det någon enstaka gång att du utbrast saker högt och ljudligt? Tycker själv att det är beundransvärt om man lyckas hålla sig knäpptyst, även om man faktiskt tycker saker. Själv har jag typ... tourettes light. Måste närmast sätta mig på mina egna läppar för att inte hamna i blåsväder. Speciellt nu när man har småkottar och... det finns ju inget värre än att ha föräldrar som håller låååånga utläggningar under föräldramöten och liknande, eller hur? 

När är ditt troll född? Själv har jag ett monster och en prins. Monstret är född i januari 2008, i Shanghai. Jag saknar också mig själv i Shanghai ;) Om inte annat för att inläggen blev så, ja, myllrande på nåt vis.
    Prinsen föddes i januari 2010. 
    Deras titlar innebär inte på något vis att en av dem är favoriserad... fast min man påpekar ofta motsatsen, dvs att prinsen är väldigt mycket "mammas pojke". 

• Gemma

BrudSommar2006: Tjugo procent! Inte undra på att du gick loss. Själv fick jag bara erbjudande om futtiga tio procents rabatt som PoP +medlem, så det blev en mössa med bilar på, ett par vantar och en rea-skjorta. Dass ist alles. Även om vi hade slarvat bort vind-fleecen och borde ha köpt en ny för dagis ligger på en ö där det råder halv storm för jämnan. 
    Vad köpte du? 

• Gemma

Och Viktualia, vad gulligt av dig att hoppas att familjen och alla mår prima, det gör vi faktiskt. Ni också..?

• Snorkfröken77

AM - Jag satsar på storlek 80 på jeansjackan och gissar att hon är det när hon är ett år Annars får väl någon annan i tråden kanske användning för den? Och dina gissaningar om storlekar låter rimliga tycker jag Säg till när/om du hittat något!

Gemma - Här är en till gammal smygläsare av er tråd, det sjuka är att jag tänkte på dig i em, på dig och Monstret och era rutiner och Gina Ford (har köpt boken men inte orkat ta tag i det, var nog slöare än vad jag hade trott ) Jag var ivrig smygläsare av er och den här tråden. Er tråd läste jag när ni bodde i Shanghai och jag älskade just dina inlägg om folket, kulturen, dofterna, ljudet, man liksom sveptes med och var där med dig...Svammel, svammel, kul att se att du lever Och jag som är handväskgalning, fick du din Birkin någon gång? Visst beställde du den när ni bodde i Shanghai.

• viktualia

Gemma - jag läste allt. Lika bra att erkänna. Så japp, jag har koll på att du har två barn plus en massa annat som jag minns. Och hur jag kunde hålla tyst?!? Tjaaa... jag ville nog inte bryta förtrollningen riktigt... det blev en annan grej när jag inte skrev något... himmel vad fånigt detta låter.. ha ha ha.. ... Är nyfiken på hur det gått med era husombyggnadsplaner? Och jag förstår att du saknar dig själv som Shanghaibo - alla dina konstfulla utläggningar om mysko mat och marknader saknar jag också...

Själv heter jag mest Vickan här på BT... ha ha.. lite som att Viktualia bara är ett namn som man använder i formella sammanhang... *asgarv* Jag är i alla fall trådens värsting på fronten "Nojja innan jag tog steget och blev föräldrer": De andra läste mitt nojjande till leda och så lite till. Men till SLUT, efter två mycket tidiga missfall, kom Trollet till världen för ganska precis 1,5 år sedan. Själv är jag statlig byråkrat till yrket och mitt största nojjande numera handlar om mitt öde som småstadsbo.. befinner mig en "metropol" 25 mil väster om Sthlm.

• Snorkfröken77

Vickan - Japp! Och jag älskade att läsa dem och drömma mig bort

• viktualia

Dags att sova i casa Vickan... Trollet är redigt förkyld och jag är nog egentligen också drabbad.. men förnekar det totalt eftersom en viktig social aktivitet inträffar imorgon.. hm.. låter nog maken köra och sen kan man gå hem tidigt från festen... snaaaaaaaaaaaark!

Kram på er alla! Och välkomstkram/kul att med livstecken - Gemma!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!