• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Fasen vad många tusenlappar jag gjorde av med på Polarn o Pyret igår kväll, man blir som förbytt när man får rabatt på saker och förköper sig alldeles, men barnen blir snygga på dagis i höst...

• Liten med Mindre

BS - enklaste pajen är med havresmul och gott om kanel. smör havre socker o kanel, plus äpplen då. Sås eller glass till.

• BrudSommar2006

Jag minns inget om eftervärkar men det har jag väl förträngt kanske.

Undrar om det blir av att vi fotar barnvagnen i helgen så att vi kan lägga ut den på Blocket, i ett år har den stått i vardagsrummet till ingen nytta. Fasen vad jag vill bli av med eländet så att den inte står där och tar upp plats längre. Det fåniga är ju att det är en jättefin vagn och lite använd men det hjälps ju inte när det aldrig blir av att vi gör någonting åt att få bort den från vardagsrummet... Jag gillar inte att gå och vänta på att folk jag inte känner ska ringa mig, olustkänslan är så stor att det typ aldrig blir av. Önskar den bara magiskt kunde försvinna... Jaja, som sagt, vem vet, det här är kanske helgen då allt händer...

• BrudSommar2006

Havre istället för mjöl alltså, hur mycket havre och hur mycket smör?

• Liten med Mindre

BS - det jag minns är 125 g smör och 3dl havregryn. gissar på 1 dl socker i smulet men är inte säker på om det kanske är mer.

2 msk socker+2 tsk kanel på  de skivade äpplena. 225 graders ugn 15-20 min tills äpplena är mjuka.

• Liten med Mindre

BS - vi har också en väldig massa saker vi skulle vilja sälja om någon vill ha. Men det gäller att få ändan ur som sagt.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-26 15:29:02 följande:
    Jag minns inget om eftervärkar men det har jag väl förträngt kanske.

Undrar om det blir av att vi fotar barnvagnen i helgen så att vi kan lägga ut den på Blocket, i ett år har den stått i vardagsrummet till ingen nytta. Fasen vad jag vill bli av med eländet så att den inte står där och tar upp plats längre. Det fåniga är ju att det är en jättefin vagn och lite använd men det hjälps ju inte när det aldrig blir av att vi gör någonting åt att få bort den från vardagsrummet... Jag gillar inte att gå och vänta på att folk jag inte känner ska ringa mig, olustkänslan är så stor att det typ aldrig blir av. Önskar den bara magiskt kunde försvinna... Jaja, som sagt, vem vet, det här är kanske helgen då allt händer...
    Ni kan lämna in den på en affär som säljer beg. barnprylar också! Det finns en på Valhallavägen (borta vid Fältöversten) som heter Barnkammaren. Där tänkte jag lämna in lite kläder för försäljning - da har allt; barnprylar, kläder, leksaker, vagnar, sängar osv. Då slipper ni meckaet att träffa slöa typer från Blocket!
  • fru AM

Angående fondväggar så kommer min "kunskap" om att de skulle vara "ute" från Simon & Thomas - via min man ... Man gör som man tycker blir finast! 

Jag vill se Oupsies drömtapet!!! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!