• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

AM - Jag är intresserad av att köpa klädpaket, från 68 till 80 om du har något kvar?

• Snorkfröken77

Om man beställer en jeansjacka i strl 80, tror ni Leffelina kan ha den nästa vår/sommar om hon har 62 nu är 2,5 månad? Eller ska man satsa på 86?

De har 25% på alla Espritkläder på ellos idag och imorgon tror jag det var, gäller även rean. Jag beställde en del  till Leffelina och lite till mig för ca 1000 kr och rabatten som var avdragen var på 3000! Det kallar jag bra rea Så skynda att fynda!

• MSW

Någon som har någon erfarenhet om ngn gravid-yoga-dvd? Funderade på att gå ngn kurs, men vet inte riktigt hur jag ska hinna med det, eftersom det tar lite tid att ta sig till och från och så, och dessutom känns det ganska dyrt för min/vår del, och dessutom hinner jag förmodligen inte gå på alla tillfällena...

• MSW

hinner inte gå på alla innan bebisen ska ha kommit alltså..

• fru AM

Snorkis: så snart jag hinner rota i källaren ska jag se vad som finns i stl 68-80. 68 tänker vi vinter - eller? 74 vårvinter och 80 vår/sommar?

JAg tycker åldersmärkningen som ofta står samtidigt som centilongmärkningen brukar stämma (i alla fall på mina barn). 80 är ett år väl? det kanske inte är snyggt (eller bekvämt) om jeansjackan är för stor?

de enda som skiljer sig markant i stolekar  tycker jag är Lindex (små) och PoP (stora). samt givetvis alla franska/engelska/amerikanska lyxiga märken som förefaller måttade för pygméer.

• Gemma

Kära Lapinette! Snärjdes in av trådtiteln och såklart hittade jag dig här! Det känns mest naturligt att kommunicera med dig här också, av någon anledning. Hur går det? Tänker mycket på era barn-vedermödor, men också på ert livsnjuteri. Idag kom jag mig äntligen äntligen för att spara ner gamla inlägg, har väl hunnit till februari 2010 eller något. 

Sen kan man ju inte låta bli att undra, finns det några gamla "Summan av Allt"-are som tippetippar omkring i kulisserna? De flesta av er har jag ju på Facebook men... det är inte riktigt detsamma. 

Saknar oss! Kram, husmors-solkig G 

• Gemma

Och Brud Sommar 2006: PoP är förrädiska för man invaggas i känslan av att man köper präktiga dagligvaror där, lite som när man en gång handlade "Blåvitt" på Konsum, fast PoP-priserna är i själva verket mer åt Fältöversten - eller Östermalmshallen-hållet. 

• BrudSommar2006

Hej Gemma, det stämmer om PoP och det faktum att det dessutom var 20% på hela köpet gjorde att man ytterliggare invaggades i tron att det var billigt.

Iris cykeltuta har gått sönder och maken kom idag hem med en ny stor, fin tuta. Döm om hans förvåning när Iris blev jätteledsen för det var ju en bajstuta och en sån kunde man ju inte ha på cykeln! Bajstuta undrar man då?? Jo, en sån man har på toaletten på dagis när ingen kommer när man har bajsat. Aha... Sedan sade hon att mamma, pappa är helt knasig, han har köpt en bajstuta, det går ju inte! Ja du milde.

• viktualia

Gemma - hej!!! Alltså.. här kommer ett kanske inte helt oväntat erkännande.. men jag var mycket trogen smygläsare av era "summan av allt"-trådar. Njöt av era - i hög grad dina - beskrivningar av en tillvaro med klart mycket större glamourinslag än min egen. Och måste säga att jag SAKNAT dessa härliga utläggningar något alldeles... 
    ... så för min del är du välkommen att bidra i den här tråden!!!!  Hoppas att familjen och du mår prima.... kära nån vad skumt att skriva så till någon man inte kommunicerat med tidigare.. men hm.. efter några "summan"-trådar kan man ju få för sig att jag känner dig...

/Vickan - inte längre i garderoben...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!