• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Oh, jag höll ju på att glömma, tusen tack ni som orkade berätta om hur ni haft/har det med era bebisar och sömnen på dagen. Det är guld värt att läsa hur andra har det/gör.

Idag körde vi babybjörn och det gick jättebra, nöjd Leffelina och jag kunde fixa lite under tiden (fast det var fasligt varmt). Så nästa vecka blir det nog, ett sovpass på bröstet, ett i vagnen (på promenad) och ett i babybjörnen/dag, det blir toppen!

• Piggelin1

Haha, här är en till - smygläsare allrså Älskade inläggen fr Kina, läste tom högt för mannen några ggr vill jag minnas Gav mig till känna ngn eller ett par ggr minns jag, men sen kom jag av mig igen av ngn anledning. Hade säkert ngt att göra med min dotter som är född ett par mån innan Monstret.

• Piggelin1

Hej förresten alla, long time no see!! Grattis t lillebror Snartis! Kände igen mig jättemkt i det du skrev om förlossn. Öppningsskedet funakafe båda gångerna, men sen att få ut bebisen är inte min grej. Trodde A banat vägen för lillebror, men han var ju ett helt kg tyngre så där hafe jag inget att hämta...

• Gemma

Vickan: Var du nojjig på grund av missfallen, eller redan innan? Vårt hus blev precis så "small but perfectly formed" som vi ville ha det (läs: prydligt och lättstädat), fast vi har varit rätt nära ruinens och tålamodets vid flera tillfällen. Lite segt är att min man veckopendlar så mycket energi går åt till tröttsamma disk- och tvättprojekt, resten av tiden (korta dagis-dagar samt kvällar) har gått åt till arbete och ännu mer arbete så jag har helt enkelt saknat det lilla överskott av tid och energi som krävs för att kunna skriva härinne. Plus att mina inlägg blev så ofantligt mycket tråkigare när vi flyttade till Limhamn, efter åren i Shanghai (som i sin tur hade föregåtts av ett slottsbröllop i Frankrike). 

Snorkfröken: Japp, jag fick min Birkin. Och... den är vacker men knappast prisvärd. Jag valde dessutom ett galet opraktiskt skinn (plus att modellen i sig är opraktisk och jag är ju en i grunden ganska praktisk typ med höga krav på funktionalitet och komfort). Är  för närvarande betydligt mer kär i MIN gräsmatta, som kostade ungefär lika mycket och som jag lägger en massa tid och kärlek på att gödsla, klippa och gå barfota på. Men visst, är man tokig i handväskor så är det ju det närmaste man kan komma en "investering". 
    Härnäst på listan väntar en leverans av en Marc Jacobs-väska från USA. Mycket prisvärd (ca 3500 men åtråvärd ändå eftersom den typ var slut överallt... 
    Hur ser det ut i din egen handväskgarderob? Är det bara handväskor eller gillar du skor eller... nåt annat? Själv är jag total barnklädesjunkie. Det grundlades i Shanghai av min Manhattanväninna som överöste sin egen dotter och min med Lucky Wang, Pedipeds, See Kai Run, Makie och you name it...

Nu nya vänner ska jag lägga mig men det känns kul att skriva här igen! Godnatt med er!  

• Gemma

Piggelin dök upp medan jag skrev, oj, att det fanns så många smygläsare, hade jag vetat det så hade jag nog aldrig vågat vika ut mig så... men som tur är verkar ni ju välvilliga :) Kram och gonatt! 

• Piggelin1

Skriver på mobilen så det blir lite knapphändigt. Hoppas alla haft en bra sommar. Nu jobbar bara mannen tre dgr till, sen börjar hans pappaledighet o vi är hemma tillsammans en hel månad Sen börjar jag jobba igen :Ot Här är allt väl, svävar fortf runt lite i glädjerus efter bröllopsfesten vi hade förra helgen! 58 kompisar i partytält på tomten Sååå kul att vi gjorde detta o inte bara nöjde oss m familjebröllopet i vintras!

• Piggelin1

Ojdå Gemma, minns du det? Innan jag började skriva här mer frekvent så var det i restråden m Lappis som jag hängde mest. Kul att du dykt upp igen, det blev tomt när er tråd försvann minns jag!

• Mopedvin

En till smygis av Summan av allt här...

• smint

hehe här är också en läsare av summan tråden  Roligt att se dig här Gemma, har tänkt mycket på dig och även izuna? Älskade att läsa om erat liv i shanghai, och även er flytt till Sverige. 

Godmorgon i tråden, här sover resten av huset men jag gick upp med H och nu sover han igen, men nu skall jag dricka en kopp te i lugn och ro, blev en jättetrevlig kväll igår, grannarna i vår länga är så himla mysiga och trevliga.

skall läsa i kapp nu.

kram så länge

Snorkis: Jag har också en massa tjejkläder i olika storlekar om det är något speciellt du vill ha.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!