• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

7-årskrisen, tror att det var lite körigt då med mycket jobb och maken bytta jobb flera gånger och lite tid för varann. I allfall firade vi får 8-årsdag rejält, då kände vi att det vänt! Hade aldrig firat så tidigare men det var toppen med avsmakningsmeny och sen promenad hem genom stan...

15 årsdagen var förra året när jag fått MA i v 14 så den blev inte mycket.

5-åring bröllopsdag är nu i september, med nyföding blir det väl inget rejält firande men jag har längat efter bra vin och goda ostar så det kan det bli hemma . Mnnn.

• start september

Mmmm skulle det stå såklart.

Är det förresten någon här som druckit Hallonbladste? Ska stärka livmodern och ge bättre värkarbete och andra bra saker efteråt.

• viktualia

Hm... 7 års kris?! *räknar* Nej... vi hade ingen sådan... vi firade 7 år med att jag bytte jobb och vi köpte hus och tokrenoverade plus hann med ett missfall. Vi inledde vårt gemensamma liv med 2,5 år på distans, lagom slitigt men nyttigt....

Ego - idag har det gått bättre med sömnen natten till idag, bättre på dagis och jag kom hem till en harmonisk son! tjohoooo!  Annars har jag vinkat av favvokollegan för alltid och surar nu hysteriskt över hur svårt det är att få folk att stanna i provinsen...

• BrudSommar2006

Aaahh, en Astrid i trotsåldern, jag orkar inte med en vända till av det här, flera år av elände framför en, Iris är ju precis ur det nu. Jag går under. Idag rev hon en flicka på dagis i ansiktet. För att inte tala om hur många gånger hon hunnit slå Iris, suck.

Var hittar man sådana där överdrag till sängar som fanns i typ frotté överallt förut. Iris vill ha ett rosa överdrag när hon får stor säng nu men då verkar det inte finnas ens på Ikea. Fanns ju i hur många färger som helst en gång i tiden?

• start september

BS, Jysk kanske? Deras hemsida är hemsk och jag tycker det är extremt rörigt, men det skulle kunna finnas rosa. Letade efter 80 cm breda vilket de inte hade men tyckte det fanns många färger.

• Snorkfröken77

Lol, du var strået vassare Vickan

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!