• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Vickan skuttar in... snuvig och dan, men nu är jag på väg hem från sthlm. Shoppade lite kläder på H&M innan jag drog, är liksom liiiite mer välsorterad H&M på Drottninggatan än i jobbstaden eller i min hemmahåla. Nöjd!

Träbröllop - är det så det heter! Tjaa vi är i alla fall med i klubben, 2006 var ju en bra år *ler* Vårt firande blir nog vår semesterresa i november. Själva dagen infaller mitt i en vecka och det finns risk för att jag är i storstan den dagen...

Kan meddela att Parnassia, Ore och jag nu har bokat logi till trådträffen... nu återstår för egen del att lösa resten av den helgens förvirring med resa och sovplats natten innan. Snacka om att skjuta upp allt till att ta ett projekt i taget... är man sjuk men jobbar så är man... håhåjaja...

Och nu sätts jag på hårda prov. Maken ska på tjänsteresa ons-fredag och jag ska sköta hämtning och lämning själv. Välkommen till verkligheten, typ....

Tjaaa... lagom ego detta... men kram på er!!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-08-30 16:52:40 följande:
    Men AM ... var upplägget att du ska bjuda på en weekend och så maken ska bjuda dig på en? Är bara lite nyfiken på konceptet.
    Njaä - så mycket barnvakt kan vi nog inte få ... Det får bli en resa som vi bjuder varandra på ... Dvs delar på notan (som vanligt)
  • Lapinette

AM ... som vi brukar göra när vi firat vår bröllopsdag.

• Snartis

Sitter och myser med en sovande lillebror i famnen idag har jag varit med båda grabbarna till bvc, kicken har vuxit massor. Hela 114 cm lång och 22 kg lillebror har gått upp till till födelsevikt, skönt för han gick ner 9% innan mjölken hade kommit igång. Attans vad vi har haft svårt att bestämma namn men nu har vi gjort det!! Så skönt
    Ea: uschh för att äta paddor!!! Skadad som man är trodde jag först du menade ipad
    Vad duktiga ni är på att gå ner i vikt och kämpa!! Blir lika impad av att ni kommer på så många roliga maträtter. Måste ändå fråga om barnen äter allt? Vet inte om jag skulle få ner grön soppa i kicken
    Själv har jag äntligen börja tappa allt vatten sen graviditeten, vilken tid det tog. Hade ni som blev snittade det så? Kroppen ligger efter och verkar inte fatta att den inte är gravid längre. Hur lång tid tog det innan ni var helt tillbaka kroppligt efter snitt? Känns som jag har blivit mkt bättre men har dagligen ont i snittet Har inget input gällande solkläder, hade aldrig några till kicken. Men vi har ju inte varit utomlands heller. Här hemma har vi kört på t-shirt och solkräm.
    Är det någon föressten som är intresserad av 2 amninglinnen i strl M? Ett svart och ett vitt med tunn spetskant upptill, inboxa isåfall

• Snartis

Vickan: har du några tips på var man hittar amningbehå i större storlek? Har tittat på change men de har bara i spets, är inte så förtjust i det. Min enda i g- kupa räcker inte

• viktualia

Snartis - jag köpte en på Change (utan spets!!) och en på Ellos av något vanligt märke... minns dock inte vilken det var jag bodde i.. hm... tror att det var den från Changes... men googla på det så hittar du säkert sånt på nätet! Jaaa nu kom jag på, Timarco kan ha också http://www.timarco.se/

• start september

Små små sammandragningar och ilningar nedåt, men det är ju en fixerad bebis så det är ju inte konstigt. Imorgon UL, sedan färdknäppar och ananas. Ska dubbla dosen hallonbladste också. Jag har ju gått upp så mycket denna gång, men har frossat de sista veckorna i kolhydrater. Vägde mig nyss, två kg på tre veckor. Hoppas lite är bebis, men tror mer på mina reserver.

Kunde inte motstå en god Levain idag så en liten kvällsmacka få det allt bli efter läggning.

• BrudSommar2006

AM, vi var inne på Amsterdam, jag hittade ett så härligt spa där som jag skulle velat besöka:

www.zuiveramsterdam.nl/en/home/

Fast tyvärr så är det samma visa där som i Tyskland, man får inte ha badkläder på sig och simma runt naken gör jag bara inte så det var bara att stryka.

• start september
    start september skrev 2011-08-30 20:04:52 följande:
    Små små sammandragningar och ilningar nedåt, men det är ju en fixerad bebis så det är ju inte konstigt. Imorgon UL, sedan färdknäppar och ananas. Ska dubbla dosen hallonbladste också. Jag har ju gått upp så mycket denna gång, men har frossat de sista veckorna i kolhydrater. Vägde mig nyss, två kg på tre veckor. Hoppas lite är bebis, men tror mer på mina reserver.

Kunde inte motstå en god Levain idag så en liten kvällsmacka få det allt bli efter läggning.
    INTE gått upp så mycker var det ju...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!