• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

AM
    GÖR det! Förutom att man lärde sig en massa var den även väldigt underhållande!

• fru AM

snaily igen: berätta mer om babysimmet - vad gillade Yngla att bli doppad? Vad sa hon när hon kom upp? Hektor brukade bara skaka på sig lite och frusta ...
    Numera har han tyvärr fått vatenskräck och vägrar att bada ens i badkaret

• start september

Smint, har köpt Filius och Filia tidigare, jag var nöjd men det var liv för ett par år sedan om att deras märkning inte stämde.  På PoP har de långärmade tröjor som jag kört med nu, inga protester, de flesta barn omkring har ju.

• snaily

AM
    Det var knappt något dopp - vi har hittills övat på att hälla vatten över huvudet på dem och samtidigt säga 1-2-3-DYK!). Idag doppade vi barnens huvuden supersnabbt under vattnet samtidigt som de fick vatten i ansiktet, tanken är ju att de ska fatta att de ska hålla andan när man säger DYK och Y verkade ha fattat, just idag iaf. Hon var rätt oberörd. Nästa gång kanske det blir lite större dyk... Bra att det sker så här pass stegvis, då blir det inte så läskigt.

Trist med Hs vattenskräck! Hoppas det går över snart!

• smint

september: jo utomlands har nog barnen det mer än här i sverige, i somras såg jag inte många med skyddskläder, T har varit insmord och haft tunn tunika på sig när hon varit på stranden och när hon badat har hon tagit av den.

skall nog gå och hitta om jag letar.. skall nog köpa det på tradera till H..  

• _koko_

smint - Oj, jag tycker det är tvärtom! När vi är på teneriffa är våra barn nästan de enda i solskyddskläder, men när vi går ner till vår lokala badplats här har nästan alla det.

snaily - tack för länken! Kom hit, kom hit, kom hit!! Min sambo undrade förresten om vi inte kan anlita dig i fortsättningen isf för att betala hutlösa v-priser.

• smint

koko: haha ok, jag har bara fått för mig att när man reser utomlands så klär man på barnen mer    

• start september

Tycker att förra sommaren med värmebölja hade många det hemma också, även på förskolan hade flera det som tröjor när det var stekhett i juli. I Grekland förra året hade nästan alla barn det tyckte jag. I år har jag knappt varit på stranden, har hört av maken som varit lite mer och badat att kompisarnas barn hade och då var det ju inget snack för vår tjej heller.

• start september

Men visst tänker man till mer inför resa till starkare sol, så funkar jag iallafall! Och filten som Koko länkade till var toppen, vi har byggt ett litet tält med den och pinnar vid behov på stranden också.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!