• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Lillebror drar redan 62 i kläder och han är inte ens 3 veckor!  Stor kille, känns konstigt att redan få plocka bort 56.

• Snorkfröken77

Leffelina fick en remiss till sjukhuset pga att hon skelar när hon tittar på saker långt bort, inte när hon har ögonkontakt. Ganska normalt i hennes ålder vad jag förstått men vi har lite dåliga saker i släkten som kan vara ärftliga därför ville man kolla upp henne. Hon kommer pga det även få gå på kontroller tills hon är ca tre år. Jättebra tycker jag, och ännu bättre att allt var bra

Snartis - Jag behövde inga smärtstillande efter en vecka, men jag var öm i huden runtomkring ca en månad efteråt tror jag. Att förlora vätska tog lika lång tid som efter vaginala förlossningen tycker jag nog.  Jag blev mycket snabbare rörlig igen efter snitt än efter vaginala förlossningen.

• Snorkfröken77

Oj, Snartis, redan 62! Det är en LÅNG kille

• Snartis

sept: där fanns det mkt att välja på har du provat natt eller sportbh varianterna? de såg  väldigt bra ut...

• Snartis

Snorkis: skönt att allt var bra och att de kommer kolla det regelbundet.

Åt bara tabletter en vecka men har som du beskriver, ont i huden. Får ondare om jag anstränger mig dvs går och rör mig för mkt. Men det är svårt när mam ska sköta fsk och allt med en 4 åring och en bebis.
    Med kicken tappade jag allt vatten direkt, 11kg direkt borta när jag kom hem från bb. Nu trillade allt vatten ner i benen (AJ!!!!) innan det började lämna kroppen.

ahhh vilken tid det tar att skriva med en hand

• Snorkfröken77

Hej Lappis!!!

För mig tog det nästan en månad att bli av med allt vatten jag dragit på mig.

• Snartis

Hej Lappis

Ahh då är det normalt att det försvinner saktare denna gång. Fast ska nog inte klaga, sista veckan så har 10kg försvunnit. Nu är det bara 10 kvar

• start september

Snartis, hade av märket Bravado amningslinnet sist samt sport-bh variant som var fantastisk. Hittade dock inte just den sport-bhn nu men det såg ju ut finnas mycket bra annat.  Supersköna var Bravado, fick ju på försommaren sist och gick mest i linnet hemma.

Tvättade mina amningsbhar och jisses vad stora de ser ut! Har normalt C-kupa ( ett tag efter graviditeten B), nu D-kupa och amningsbehåarna är E eller så. Men det blir väl bra nu också antar jag...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!