• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Ska nog gå och prova ut en ny i butik så jag vet att storleken verkligen är rätt. Hade ju G under graviditeten så misstänker att jag ska ha större nu
    Sen vågar jag nog beställa från nätet...

• smint

Liten: Tack för erbjudandet, vann dock auktionen så nu får jag ta dom. 

Snartis: Oj vad han är lång kille  Härligt att ni bestämt namn, hoppas vi får ta del av det någonstans

vickan: Skönt att din resa till huvudstaden var bra och att du fick lite shopping också. Hoppas resten av veckan går bra med lämning och hämtning.

nehe nu måste jag komma i säng. Men nu har snuviga H sovit ett bra tag så nu vaknar väl han snart.. jaja sova får man väl göra en annan gång

sov gott alla{#emotions_dlg.flower} 

• Ore

Godmorgon i tråden!

Började skriva ett inlägg igår, men sedan blev det helt plötsligt litet onsdagsaktiviteter hos oss

Har nu bokat tåg till huvudstaden den 17:e, tyckte jag fick tag på jättebra alternativ. Intercitytåg som bara tog 20 min längre tid än X2000 (få stopp, antar jag...). Men muttrade litet när jag insåg att det jättebra priset på ca 360 kr tor höjdes med en hundralapp för att jag skulle få garanterad sittplats. Allvarligt, ingår inte det i priset längre??? (Eller var det för att jag köper biljetter som student, eftersom mitt Mecenatkort gäller hela september ut...)

Hur som, jag anländer strax före halv ett, om tåget följer tidtabellen någorlunda.

• fru AM

Tack Lappis - ska kolla igenom hotelltipsen senare när bokning börjar bli aktuellt!

Snartis: efter snittet: Jag åt värktabletter en knapp vecka tror jag (slutade kanske lite tidigare eftersom jag tyckte det var bättre att känna kroppens begränsningar i vissa rörelser än att döva med smärtstillande). JAg minns inte exakt hur lång tid det tog innan jag var återställd i kroppen - men när Hektor var exakt två månader minns jag att jag packade ur en fullastad jättebil helt själv (då vi kommit fram till vårt hyrda hus i Skärgården). Så max två månader ...

• Ore

Nenne: När kommer du till *förklarar varför du skakar och studsar*.

Hoppas det är pga bra saker, studsandet tycker jag tyder på det

• Ore

Och hyperventilerar också, spänningen stiger

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!