• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Undrar varför han inte tycker att det är att "störa naturen" när han ska behandlas för en rätt svår sjukdom han har?

Nej, nu ska jag lägga ner det där. Det är ju ingen nyhet att inte alla tycker som jag jämt.

• Telis

Ni som kan allt, jag råkade få syn på en snygg väska från Palmgrens. Vad kostar en sån egentligen? Törs man ens gå in på affären?

• Lapinette

Nej, alla kan inte tycka som dig jämt men i denna fråga är jag klart benägen att hålla med. Om allt ska ha sin gång ... så borde han absolut inte opereras heller om man han blir sjuk. På tal om sjuk så ligger min bror på sjukhus sen igår. Har pratat med honom under kvällen och han mår nu ok men han hade fått en propp i njuren.

• Telis

Men oj, Lappis, läskigt med propp i njuren! Kan det vara farligt? Skönt att han mår bättre iallafall!

• Lapinette

De verkar undersöka honom väl och i övrigt är han visst i fin form. De ville ha kvar honom för observation men får åka hem imorgon (då har han varit där två nätter). Vet inte om han kommer att få medicin eller liknande. Hade faktiskt aldrig hört att man kunde få en propp i njuren förut.

• smint
    oj vad läskigt lappis, hoppas han repar sig snabbt. Har inte heller hört om propp i njuren.  Skönt att han iaf fått vara på sjukhus några dagar

Telis: Vilken märklig kompis på FB, hur kan man säga något sådant ? Bra att du sa ifrån. Tack för krya på om H, det blir nog bra det här, men hade inte varit lika orolig om det bara var nästäppa.. Så läskigt med rossel och sådant..  Men nu har ju flera läkare lyssnat på honom så får ta och lugna ned mig.

kaos läggning här, R hämtade på dagis idag och glömde ena nallen och ena snuttefilten... tårar och tårar ikväll.. har fått dra en lång historia om att nallen hittar på massa bus på förskolan osv...Hon är desutom ledig i morgon så vi får göra ett litet besök efter frukost och hämta hem den..  

Åker till Gotland på söndag iaf, det finns ju läkare på ön också

• Oms

Hej alla!

TACK för att ni delade dotterns brev med mig, ja jag blev självklart rörd och så otroligt kärleksfylld. tänk att min dotter skrivit ngt så fint OM MIG . jag den hemska asjobbiga mamma som hon bara fräser åt varje dag... ja jag ska leva på detta länge länge. det är den första uppskattning som jag har fått på 3 år ngt sånt sen ngt sms om att hon älskade mig förra sommaren...

Lappis -  hoppas bror din kryar på sig,tyvärr kan man få proppar i stort sett varsom då de färdas med blodet och blodet är den enda länken mellan alla organ.

Telis - ja vilket pucko! Jag var tvungen att fråga maken under Criminal minds pausen ang detta och han sa (Vilket jag också trodde själv) att det INTE är IVF behandlingen som han tror att killen har ngt emot, det har han erf av via flera av de katoliker från olika länder som han känner. men han tror starkt på att det är för att kvinnan är singel.

Som katolik är familjen viktigast om man är djupt troende. att själv skapa en familj som inte finns är inte ett alternativ för katoliker. man pratar mamma, pappa och barn här. att adoptera är ok, ivf + insemination är ok i de modernare länderna men inte i de mest konservativa. dock pratar man få om ivf med ägg från kvinnan och spermier från mannen och att de då helst ska vara gifta men iaf ett par.

katoliker är fostrade att tro att allt annat än mamma, pappa barn är fel. tyvärr också homosexualitet.

Inte alla katoliker men många har denna inställning. dock inte min man, om än att han har haft den under uppväxt åren innan han kom ut och fick se världen.

• Telis

Oms, jag förstår tanken i teorin även om jag inte håller med. En bra förälder måste väl vara bättre än två dåliga?

Nåväl, ögonen går i kors och jag ska gå och lägga mig. Natti natt!

• porchez

tittar in och säger HEJ, har precis läst ikapp, men nu måste jag sova!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!