• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Nu är det bara en timme kvar och jag vill bara få det hela överstökat! Känner mig skitstissig!!!!!!!!!!
    Vankar mest runt här hemma som en äggsjuk höna. Kollar att telefonen är på och laddad. Har tre!!!!! datorer igång samtidigt!
    Tänkte att jag kan ha företagets websida uppe på en dator, och sedan har jag min resumé och cover letter på en annan och så en för att ev kolla upp fler artiklar när jag ska göra mitt manuscript test....
    Hahahaa! Låter jag nojig?!? Well, jag KÄNNER mig helt nojig och spattig.

Samtidigt försöker jag intala mig att OM det går fel så gör det inget. Detta är min första intervju.
    Haha, OM det går åt h-e kan jag kanske helt enkelt skippa detta över sommaren och dra hem till Sverige en längre tid istället.

Hm, så egentligen är det väl en win-win va????!!!??!?!??!?
    Jobb eller långsemester......

Fast jag känner mig generad över att jag kanske kommer att framstå som en idiot. DET vill jag helst slippa. Arrrgh, nu känner jag att jag skulle vilja ha intervjun på SVENSKA hahahahaaa!

Nej, nu ska jag sluta jiddra här. 

Tjingeling!

• Parnassia

Jag håller också tummarna sweet! Är det ett jobb liknande det du har nu eller något helt annat?

• sweetstreet

parnassia,
    nej det är helt annorlunda. tror att det är därför jag känner mig extra nervös...
    jag vet ju knappt vad detta innebär huuuh!
    Och har noll erfarenhet sedan tidigare. 
    Men jag VILL verkligen ändra karriär och därför blev jag så himla glad att de hörde av sig.

• sweetstreet

Och tack för tummar också förresten!

• MSW

Hattis: mysigt att maken fick känna sparkar med! Kan det bero på åt vilket håll hoan ligger, hur mycket du känner? Vilken vecka är du i nu?

• MSW

Igår kände jag förresten första rörelsen som jag är helt säker på var bebisen! Så mysigt, men vill juh bara känna mer, mer hela tiden nu..

• MSW

Mugglan: härligt trots allt att bebislivet funkar och känns så bra! Och en extra kram!!

• Snartis

Håller tummarna för Sweet nu

mugglan: åhh vad mysigt att allt funkar så bra med tjejerna usch för problem med din mamma, AM skrev väldigt bra tidigare.
    Har tyvärr ingen sjal, har bara babybjörn men dem behöver vi nog snart själva
    Stor kram

Vad många sjuka barn det är nu, usch hoppas alla kryar på sig snabbt! Ögoninflammation verkar vara nått som går på våren, Kicken har oxå haft en släng av det. Som tur är så gick det snabbt över med lite enkelt vattentvättande.

Hmmm solskyddsfaktor eller inte? har faktiskt inte varit så påläst om de olika märkena men kör på en med hög faktor 30-50. Kicken har redan en schysst "bonnbränna" trots ihärdigt smörjande, det går liksom inte att unvika solen nu
    Tack för alla tipsen, ska inhandla Vichy nu istället

Sitter och surfar babyskydd men blir helt snurrig på alla olika varianter. Tips någon?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!