• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Åh mugglan, så fruktansvärt tråkigt med din mamma! *kramar*

• muggles

Nä nu är BVC-tanten här - gråter jag får jag väl skylla på Baby blues el nåt (fast det har jag inte sett röken av den här gången)... Ha det så bra allihop.

• Ore

Mugglan: Nej, vad tråkigt! Både att din mamma inte mår bra, och att du inte fick vara kvar så länge i bubblan av babylycka där livet bara var underbart... KRAM!

Och apropå det så glömde jag nog att kommentera igår:

Smint: Vad skönt att din mamma mår bättre och fått komma hem!

Vaccin: Måste ta tag i TBE-vaccin. Var igång med det, men blev utan andraårsdosen det året det var brist på vaccinet. Året därpå var jag gravid, och i fjol blev det inte av... Framför allt med tanke på den sport jag håller på med så känns det som ett måste!

Ska nog ta livmoderhalsvaccinet också. Och funderar på om vattkopporvaccinet kan vara något för lillkillen?

• Tinga
    muggles skrev 2011-05-24 12:27:22 följande:
    Jag sa till maken att ibland har jag önskat att min mamma var död istället, så jag inte hade så mkt oro för henne och så mkt bekymmer. Hemskt att säga men precis så känns det.
    Precis sådär kände jag inför Piff & Puff också, när vi hade det som värst. Det är verkligen fruktansvärt när man känner så, och jag kan bara beklaga att du har hamnat där nu, när du skulle få njuta av babylycka. Kramar!
  • fru AM

Mugglan: otroligt jobbigt för dig att mamma brakar nu! Finns det någon annan närstående som kan ställa upp i stället för dig? Jag minns inte om du har syskon t ex? Det funkar ju inte riktigt att rådda familjeliv med tre barn varav två nyfödda OCH en sjuk mamma ....
    KRAM! 

• FruCicci

Men fina Mugglan, fy vad tråkigt att din mamma inte är i form... Förstår att det är tungt nu och jag tror som din make att bägaren rann över nu när allt blev så bra med tvillingarnas ankomst och oron släppte.
    Hoppas att hon får bra hjälp så hon orkar vara en bra och pigg mormor nu.

Känslor rår man inte över, särskilt när man blir besviken och utmattad och orolig.... Tror vi alla känner igen oss....

Tandläkaren var så där i dag och det kostade 1 000 kronor, så så rackans mycket billigare var det verkligen inte. Koko, typiskt att jag inte hann se ditt inlägg, jag slog ihjäl en timme efter på stan nämligen, jag orkade inte skynda mig tillbaka till jobbet utan uträttade lite ärenden och försökte komma på något lämpligt till lillskorpan.
    Hon ska få en flytväst, men hur kul är det när man fyller år? Inte så värst va .... ja ja, vi hittar säkert lite till.
    Har faktiskt köpt ett spiral sugrör, sådana som AM har tipsat om i tråden (för inmundigande av flytande alvedon).
    Tack AM det var ett bra tips, hittade på Åhelns, rosa med en hund på Det lär nog bli den bästa av presneterna hon får av oss Ha ha ha ett sugrör liksom

Min lille V är inte så kry idag, så han är hemma med pappa. Första gången på jätte länge som han är hängig. Men jag misstänkte att det skulle bli något eftersom han hade falsk krupp förra veckan.

kramar till er alla

• BrudSommar2006

AM, jag kör med Apotekets ögonsalva för vuxna till barnen när de precis håller på att få ögoninfektion. Det står ju på den att den är för lättare ögoninfektioner och ingenting som säljs receptfritt känns ju speciellt farligt så jag kör med den, det brukar hjälpa. Fast när det dragit igång på allvar vete sjutton, har hänt Iris en gång och då tog jag med henne till doktorn rätt fort för det kan visst ta hur lång tid som helst att läka ut.

Mugglan, men vilket elände, fasen, nu när allt var så mysigt, men ni klarar ju inte av både att ta hand om tre barn och henne, usch vilken sits. Hur kom hon ur det sist? Tog hon sina mediciner självmant då?

Vi behöver hitta på några småsaker till Iris när hon fyller år, hon ska få en kamera, en röd, men några fler saker ska vi väl komma på. Ikväll ska inbjudningarna till kalaset skrivas.

Cicci, du fick tanden lagad i alla fall, alltid något. Ska ni ut och åka båt?

• smint

Hej hej

Mugglan, usch vad jobbigt med din mamma, hoppas ni har någon annan som kan hjälpa till också..

Bra med tips om solkrämerna, vi kör acos men skall köpa ny i år. uvkläder har jag aldrig använt till Tilde, men insmord och heltäckande kläder..

blev en tur till sös idag med, tyckte det pep och väste inatt, men han har iaf 100 procent syresättning så han kan ju andas iaf. men han fick inhalera koksalt och ventoline. frågade om man kunde få något att ha hemma men han var så liten tyckte dom så man får lov att åka in isåfall.  men det var inte farligt om det lät så i luftrören, slemmet som åker upp och ned..

• FruCicci

Am, just det ja... glömde skicka lite kryapådig kramar till din L, lilla gumman - inte kul med ögoninfektion och allt det där kladdiga... usch.
    Bra tips med solkrämer med, du är verkligen tipsarnas tipsare

BS, ja vi har ju ett lantställe dit man måste åka båt. Maken äger (m fam) en egen ö (typ Grumme tvätt medel reklamen) och det är verkligen ingen annan väg än egen båt som gäller. Sen när vi är där så gillar ju barnen att ut och åka båt när det är fint väder (vi med) till kobbar och skär och gå iland och köpa glass någonstans i skärgården.
    Vi har en eka som vi brukar ro över till närmaste kobbe med också. Hur som, V har en flytväst och förra året så glömde jag köpa till lillskorpan så hon ska få en i år.

Smint: Låter jobbigt med sös och lillkillen, hoppas han med blir bättre snart.

Å vad jag vill gå hem från jobbet nu! Så trött på att jobba!
    Vet någon hur det gick för den där hemmafrun Tone i Östermalmsfruar, antagligen inte ni som ej bor i Sthlm, men hon åkte ju dit och satt häktad halva våren....? Appropå att jag vill bli hemmafru just nu
    Snart är det semester iaf - bara 4 veckor till på jobbet - tjohooooo!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!