• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Oms! Det är ju ett fantastiskt brev! Jag blir också lite tårögd.
    Skriv ut det och ha flera kopior, en i väskan, en i bilen, en på jobbet, en vid sängen eller så, så att du alltid har en kopia nära tillhands . Då kanske brevet kan fungera som en liten energikick när (och där) du behöver en sådan!?
    Kram!!
    Jag är övertygad om att du är precis så där bra!

• muggles
    Oms skrev 2011-05-25 21:48:24 följande:
    Nu till ngt som är oerhört stort för mig.

Jag har läst detta flera gånger och blir lika tårögd varje gång. Jag delar det med er därför att ni har följt med mig på min resa med min stora tjej. Jag delar med mig av detta utan hennes vetskap men anser att jag kan göra det till er...

Jag fick ett mail från engelska läraren som hade låtit eleverna skriva fritt ang ngt som de vill ge sin mamma på mors dag. brevet är från min stora dotter till mig och det är helt fritt skrivet. engelska lärarinnan som är fullt medveten om våra problem blev så rörd att hon vidarebefodrade brevet på en gång - dock med tillstånad av min dotter, så här kommer det - med stavfel o allt:

I'm proud of my mum

I'm proud of my mum because she helps me with everything, with homework, friends, Justin Bieber (haha) and much more things. She is the one that have raised me the most. I don't know how she can handle me sometimes but she does. If I were her I would have thrown me out ages ago, haha, but that's just me.
    My mum is like my mum and my friend at the same time, that's what I love the most with her.
    My mum can be a pain in the ass sometimes, ok not sometimes, according to me she is annoying almost everyday.

Sometimes I get so angry at her that I want to kill her, haha, but I would never in my whole life do that.
    I'm so thankful to have her in my life, all the things she have done for me and all the things she have let me do like example; She bought me tickets to Justin Biebers concert and she let me take my best friends with me. That was the best birthdaygift  in my whole life and thats a day i'll never forget. My mum is the best mum in the whole wide world and I would never replace her with someone else. If I hadn't had my mum in my life then my life would been a katastrofy and  how my life would be then I don't know. I wouldn't be (name) then. I don't know much more to say so now i'm saying good bye, haha,yeah. Good Bye!
    Sitter och mysammar Ada så bara kort: vad vackert! Vilken kärlek! Härligt!!!
  • muggles

Vi hyrde Brios babyskydd inkl bas fr NTF för 600 pix i 9 mån - är väldigt nöjda. Helt klart bra m bas!!

• smint

Vi har brio babyskydd, supernöjda, med en liten suflett också väger inte så nycker heller.

• sweetstreet

Sorry bara lite snabbt här.
    Intervjun gick ok Själva intervjudelen alltså.
    Testet gick värre. HU!!!!
    jag gjorde kanske bort mig totalt...?!?!?
    Men men jag hänger faktiskt inte läpp. Det VAr ett svårt test tycker jag. och när jag berättade om det både för maken och för andra jag känner här tyckte de det lät rätt tufft.
    Jag räknar kallt med att de på tidningen inte kommer höra av sig mer till mig, men ser detta som en jättenyttig erfarenhet. Och är ändå glad att jag tyckte jag klarade av själva intervjun ok.

TACK också alla NI för att ni höll tummar och hejade på mig!
    Det värmer så mycket!!!

Och Mugglan jag har mailat dig.
    Är slut i skallen nu bara så jag hör av mig mer senare. Ville mest visa att ditt mail kom fram.

KRAM!

• fru AM
    muggles skrev 2011-05-25 22:02:07 följande:
    MYCKET intresserad. Med Sweetans har vi ju tom 2st då Jag lovar att utvärdera!
    Mugglan: inboxa mig din adress så skickar jag så snart jag kan ta mig till posten. Hoppas du kollat på selen på länken så du vet vad du får - det är en sele modell cykelväska ... 
  • Ore

Oms: UNDERBART brev!

Sweet: Skönt att intervjun kändes bra, hoppas att testet gick bättre än det kändes Eller ska jag hoppas på långsemester för din del istället...? Det blir nog bra vilket som

Snartis: Min egen, högst subjektiva, uppfattning när jag kollade på babyskydd för 2 år sedan var följande: Maxi-Cosin hade ett väldigt "långt" handtag som verkade vara smidigt om man ville bära skyddet i armvecket (får in armen litet bättre). Acta Gracos nya varianter var väldigt "utsvängda" och skrymmande upptil (ev. besvärliga att bära?). Brios kändes inte så mjuk och ombonad som många övriga när jag jämförde, men när jag sett den i efterhand så vet jag inte varför jag tyckte det? Jag gillade Britax Römers bäst, det hade även en smidig tyg som sufflett som man kunde fästa runt handtagets sidor. Dock köpte jag istället en utgående modell av Acta Graco (Autobaby) med bas till, för att priset var väldigt bra.

Mugglan: KRAM!

• fru AM

Ja, Oms: vilken fin text din dotter skrev. Mogen och tonårig på samma gång! Rörande hursomhelst.

• Ore

Kul att se din avatar här, lappis, det var ett tag sedan!

Ännu roligare om man kunnat se någon text också (Men i sådana fall brukar det ofta vara BT som krånglar, enligt min erfarenhet)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!