• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Vad fasen, tror min dator har någon säkerhetsinställning så jag inte kan skriva här längre. Tänkte bara säga att jag absolut inte har glömt er och att kaninen lever (fast ni som har fb har nog sett det).

Omsan blev alldeles tårögd av din dotters text. Förstår att det måste värma i hjärtat att läsa den.

Sweet - härligt med intervju och jag såg ditt inlägg igår så jag höll tummarna. Ibland kan det ju kännas som det gått åt pipsvängen fast man gjort jättebra ifrån sig så ta inte ut något i förskott. Har själv varit på intervjuer som jag tyckt varit gräsliga och sedan har de velat ge mig jobbet (så jag kan tänka mig hur urusla resterande har varit ).

Annars, jobbar på och var på mitt första säljmöte igår. Frukostseminarium imorse, mässa i förra veckan ... och så där rullar det på. Tyvärr har jag blivit superförkyld så idag försöker jag bara hålla näsan ovanför skrivbordet. På privatfronten så hade vi en underbar helg på Gotland. Solen sken, det var lite folk och vi åt och sov kungligt. I nästa vecka väntar Island (verkar det som .. men det beror på Hekla eller vad fasen denna vulkan heter).

• Tinga

Oms - vilken fin text din dotter skrev.

Lappis - kul att se dig här, och att höra att ni hade en skönt helg på Gotland. Vi ska också flyga nästa vecka, så det känns bra att vulkanen lugnat sig, även om det förstås är större risk för inställt flyg till Reykjavik än Gdansk.

Sweet - fick du direkt feedback på det där testet, eller hur vet du att det gick så dåligt? Ofta har man ju väldigt höga krav på sig själv, och kan tycka att det gick dåligt, trots att det egentligen gick ganska bra.

• Tinga

Alltså, stackars min man; antingen är han löparänkling eller bagaränkling nuförtiden. Den senaste tiden har mina kvällar i princip antingen tillbringats i löparspåret eller vid bakbordet. Jag är verkligen helsåld på surdegsbröd och att baka desamma. Största problemet är att få avsättning för allt jag bakar, så numera har vi alltid bröd med oss så fort vi ska hem till någon. Till helgen står baguetter, ciabatta och levain på agendan, och jag kan verkligen känna hur jag längtar efter att få ge mig på de där degarna.

• Lapinette

Låter supergott! Om du inte vet vad du ska göra av allt bröd så har du min adress . En kompis hade med sig bullar en gång när de kom över till oss på middag. Hon ursäktade sig då de inte hade hunnit springa förbi någon blomsteraffär .. men jag blev jätteglad och speciellt maken blev jätteglada (för jag bakar aldrig).

• smint

Tinga: Superkul att ge bort bröd ju Låter helt gudomligt gott. Blir det inge bra om man fryser det? 

Lappis: Härligt att ni hade det ljuvligt på Gotland, kan tänka mig att det var lugnt nu innan alla turister kommer.  Hoppas ni kommer iväg till Island. En kompis till oss var där på konferens i helgen och har haft svårt att komma hem. Några av dom skall åka båt från island till danmark och så vidare hem.. 3 dygn. Men hon kom iaf med ett flyg hem igår. 

oms: Vilken ljuvlig text din dotter skrivit

H rosslar vidare, åkte upp med honom idag också, men han är så pigg och glad och äter så det är inget större fel på honom, men han har massa slem. Han fick inhalera lite koksalt ånga så det skall lossna.. Hoppas det vänder nu, överläkaren trodde verkligen det, och att han borde vara alert i helgen. Skulle åkt till Gotland på Lördag men skjuter på det några dagar. Vill att han skall vara helt bra eller iaf nästan bra..

Skulle egentlgen haft en mysig picknink i humlan idag och lyssnat på jobbets avslutning. Vi har de senaste åren samlat alla föräldrar och barn där och haft sång och fika.. Så mysigt.. Men nu blev det inte så denna gång.. Så om ni är i humlan och ser massa barn på gräsmattan med västar vid 15 tiden så är det mina små kottar

• fru AM

Smint: jag spanar som besatt ut genom fönstren mot Humlan men ser inga kottar i västar. Men parken är ju större än vad jag ser - de är säkert längre in mot de fria ytorna! Härligt väder fick de!

• smint
    fru AM skrev 2011-05-26 14:51:46 följande:
    Smint: jag spanar som besatt ut genom fönstren mot Humlan men ser inga kottar i västar. Men parken är ju större än vad jag ser - de är säkert längre in mot de fria ytorna! Härligt väder fick de!
    dom borde tåga in i detta nu, 85 glada barn, brukar vara ungefär där den där duschen är. mellan träden .
  • FruCicci

Hej!

I dag är ingen vanlig dag för idag är det Lussebullens födelsedag
    12.17 idag blev Louise 2 år
    Min lilla flicka.... är nu ganska stor

Omsan, det var ju ett sååå fint brev, jag rös när jag läste. Ta kopior och ha lite här och där!

Mugglan, vi har bara babybjörn som vi kan låna ut!

Tinga, vad härligt det låter med ditt bakande! Impad! Jag bakar aldrig bröd, för jag tror inte jag kan. Jag har så dålig självkänsla när det gäller att baka och laga deserter och lite annat inom matlagning Men jag tycker det är roligt att höra vad ni gör, surdeg och baugetter mm mm Strålande!

Smint, stackas liten, måste vara jobbigt med rossligt slem. Men nu verkar det ju lite bättre trots allt.

Hur är det med Liv....AM? Och lille Mr Långkalsong?

Sweet, intervjun gick säkert kanon rakt av, inkluderat testet! Du är ju grym!

Snartis, vi fick låna ett babyskydd av kompisar till Victor, de hade vi även till Louise och det var helt okej. Tror nog alla är bra Men man ska väl surfa lite så man få en känsla, det är viktigt.

Lappis. det lät bra med både Gotalnd, och Kön och jobbet och allt som du skrivit om.... jag tror ni kommer till Island med, ni har haft tillräckligt med otur med resor, eller hur!
    Låter som det är full rulle på nya jobbet dock.

Kokosen, mysigt med middag med mamsen på tu man hand! Det saknar jag med min mamma.... men men man kan inte få allt.

Victor har haft feber ett par dagar, över 40 grader, men bara för att vi gick till doktorn idag så verkar de som det har vänt Så skönt! Han blir hemma i morgon med så klart, och jag vabbar antagligen eftersom maken har varit hemma hela veckan i stort sett. (apropå jämställdhet, läst mycket i tidningen om det på sistonne)

massa kramar, hinner ej mer

• FruCicci

Smint nu blev jag nyfiken på vilket ställe du jobbar
    Låter super mysigt iaf! Den där duschen ja, den gillar alla ungar, hoppas inte den är på dagen till ära bara

• smint
    FruCicci skrev 2011-05-26 15:15:35 följande:
    Smint nu blev jag nyfiken på vilket ställe du jobbar
    Låter super mysigt iaf! Den där duschen ja, den gillar alla ungar, hoppas inte den är på dagen till ära bara
    inboxar dig  haha nej den brukar inte vara på tror jag

tack, jo det är nog mest jag som är orolig för H  men han är ju så liten ännu.. men nu vänder det nog snart. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!