• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

BS, just det, tanden är lagad och när jag kom tillbaka till jobbet så sa de att det inte syntes någon skillnad. THANKS

• BrudSommar2006

Cicci, av en slump läste jag att den där Tone hade en annons ute och sökte folk till vad det nu var för tjänst och där stod det att inget åtal väckts? I övrigt har jag ingen aning, har inte sett de där programmen.

Aha, så makens familj har landställe, det har jag missat, men det låter ju jättemysigt, är det nedåt Blekinge? Fast jag antar att det betyder att hans föräldrar är där också?

Muggles, jag vet inte om jag ens törs säga tur i alla fall att det fungerar så bra med de små och att du inte har baby blues ovanpå allt men det känns ju en liten aning respektlöst att säga så, hoppas att du inte tar illa upp för så var det inte menat.

• sweetstreet

Skickar en astor varm kram till Mugglan!!!!  

• Hattis

Kram Mugglan, det låter jättetungt! Det räcker så väl att lyckas ta hand om era tre fina barn.

• Hattis

Livmoderhalsvaccinet är väl egentligen ett kondylomvirusvaccin? Tror inte att det är aktuellt att jag kommer att utsätta mig för det...

Heeej Sweeet Hoppas så att det är bra hos dig och att GC-projektet tuffar åt rätt håll!

Smint - skönt att det blev bättre med din mamma och att det just nu låter värre än vad det är med den lille.

Vad mysigt det låter med egen ö Cicci!

EGO - har känt lite sparkar förra veckan med kulmen igår då maken kunde känna EN spark Sedan har det avtagit. Men, men, tänkte försöka hålla mig och inte springa till BM för att lyssna på hjärtljud före nästa inbokade besök - jag lär ju inte kunna göra ngt åt det hur som helst.

• Telis

Muggles, stora sympatikramar! Vilket skit att hon skulle bli sjuk igen och just nu dessutom.

• start september

Hattis, har kommit på ett sätt att känna sparkar: knipövningar!  Funkar nästan varje gång här. Och sådana ska man göra, i alla fall som omföderska tyckte BM. Säkert klokt, jag har slarvat med det.

Svampinfektion på väg åter igen, kli kli.

Fick resultaten för Fragmin-värdeskoll idag, jag fick fortsätta lite till med ny koll om en månad. Inte var jag för lättblödande i allafall nu, och det var utslag på något värde som kan antyda proppar i moderkakan så det känns tryggast.  

• Telis

Hattis, det är ett vaccin mot HPV-virus, det är ett virus som kan ge kondylom men även andra sjukdomar, som till exempel livmoderhalscancer. Du kan ha fått HPV för länge sen utan att veta om det och då ger vaccinet ett visst skydd även i framtiden mot livmoderhalscancer.

• _koko_

Usch, muggles vad sorgligt med din mamma! Undrar också om det inte finns andra i er närhet som kan hjälpa mor din till den hjälp hon behöver? Det är ju fullkomligt omöjligt för dig att ta hand om det ovanpå allt annat!

cicci - Åh, var det redan igår! Vad synd, igår var jag dessutom på kundmöte hela eftermiddagen, så då hade jag inte kunnat ses ändå. Skönt att det gick bra, men trist att det inte blev billigare förstås.

Flytvästar har vi också till våra barn, från Baltic, köpta på clas ohlson.

start - Skönt att de har så bra koll på dig!

hattis - Grattis till sparkar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!